Pålagringar,hyaluronsyra

Mickizz

Trådstartare
Min 15åriga häst har jag haft sen 5 år tillbaka. För ca 1 år sen fick jag reda på att han hade pålagringar i båda sin bakknän. Tävlade hela förra året i hoppning, behandlade han nu efter tävlingssäsongen och vart även tipsad av min vet att ge hyaluronsyra. Har köpt de nu, dock väldigt dyrt :nailbiting: men funkar det så är det absolut värt varenda kr. Så min fråga är om ngn fler som ger lr gett detta till sin häst? Har ni märkt ngn skillnad osv?

Tack! :)

Sv: Pålagringar,hyaluronsyra

Jag har gett min, som har artros i sina framkotor. Gav det ffa för att mota olle i grind, kan inte påstå jag märker någon skillnad dagligdags - men så har han ju inga besvär av artrosen nu heller. Utan att/när jag gett har det mer varit för att köpa tid, skjuta fram att de ska börja besvära igen.

Jag gav ponnyn intramuskulärt på vets inrådan (1 inj per vecka i 4 veckor efter en lindrig kotledsinflammation). Hon får flytande i fodret just nu också men det vete sjutton om det har någon effekt (hur mycket som tas upp via mag-tarmsystemet). Så jag skulle hellre satsa på injektioner, antingen i muskeln eller direkt i leden om hästen visar symptom.

Vi gav vår gammelman hyalon, i hans fall pga slitna bakben samt artroser. Ja det funkade utmärkt med mycket bra resultat, det märktes inte minst vid uppehåll i givan.

akleja: Fast jag slipper helst att hålla på att behandla honom.
Boj: Okej:) har läst mkt på internet och säkert 90% är nöjd med det så ska prova iaf och se :) tack!

Liknande trådar

Ridning Det var sisådär 35 år sen jag var nybörjare. Dessutom är minnet därifrån lite oklart, men jag minns iaf att vi red med ledare iaf ett...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
8 885
Senast: Lobelia
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
11 007
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 929
Senast: Jamtland
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 086

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka