Sv: Påläggskalv, vad ska man kolla efter för stam
Hon är efter Baffin - Tammerfors - Shoolerville.
Chess-avkomman är den tuffaste av dem. Det har tagit tid för henne att växa upp både kroppsligt och mentalt. Hon är 5 år nu och nu har hon mognat väldigt mycket och är riktigt trevlig.
Hon har tyvärr inte fått så göra så mycket heller eftersom hon kommit ikläm mellan mina studier på annan ort, flytt osv.
Nobelavkomman är trevlig, rör sig bättre än Chessavkomman. Ganska tuff som liten men när hon satts på plats en gång så har hon varit som ett lamm. Tror dock inte det kommer från pappan. Hon har en helsyster (Poohs uppfödning) som är 9 år nu som tyvärr skadade sig som ung och inte har gjort något, går som avelssto nu.
Min Nobelavkomma är 2 år nu och jag har tyvärr ganska dåligt med bilder på henne eftersom hon inte växt upp hos mig (jag sålde mamman). Den tid hon varit hemma har hon sett anskrämlig ut, precis som de andra växande åringarna...
En storebror (Poohs uppfödning) efter Cortus har varit i final alla år i championatet med 4:e placering som bäst som 6-åring. Cortus är en hingst jag gärna skulle ha använt på henne igen! Han har haft en hel del fina avkommor i Championaten!
En liten film på Chessavkomman också, här är hon 3 år (och supertjock!) och rids i ridhus för typ 3:e gången så hon är inte så superrutinerad direkt
Det kan ju vara skoj att se hur en Chess-xx ser ut om du också har en!
Ignorera gärna mig som för dagen inte var i bästa skick...
http://www.youtube.com/watch?v=Fbx1bh3pMk0
Slänger in en länk till Corlenskyn som föl också när jag ändå är på G!
http://www.youtube.com/watch?v=Fbx1bh3pMk0
I år kommer ju Flyinge att ta in på Grafenztoltz som ju onekligen kommer att vara mycket intressant för fälttävlansavel. Själv har han vunnit både bundeschampionat och unghäst-VM i fälttävlan samt deltagit i bundeschampionat i alla tre dicipliner som första häst någonsin (om man får tro flyinge i alla fall). Attans att jag inte har något sto att betäcka, kanske man får ta att fixa det...
Ingen annan som har blivande fälttävlansstjärnor i stallet?
Lite kul att se andras fälttävlansuppfödningar och snacka avelstankar!
Det är också skoj att veta hur ni andra fälttävlansryttare tänker också. Finns det några speciella stammar ni letar efter? Kan ni tänka er att köpa in unga oinridna hästar eller vill ni ha dem mer färdiga?