Nya bäbisklasserna?!

Sv: Nya bäbisklasserna?!

Jag har inom 10 mils radie lyckats skaka fram 2 dugliga hopptävlingar i mars. That´s it.

(Men då har jag ju också inte åkt till de DriveIn-tävlingar som erbjuds de första månaderna där man får spendera en hel dag i väntan på sin klass och sedan rida fram i en konservburk tillsammans med alla ponnyer som också ska gå samma dag för att till slut försöka lotsa runt en mycket spänd och överladdad fälttävlanshäst som har klaustrofobi och inte tycker om just ponnyer runt en bana med så få fel som möjligt :p)

Jag har EN hopptävling långt bort.. Borås , det tar en timme sedan har jag en 20minuter hemifrån och sedan varannan onsdag regionala unghästtävlingar på hemma klubben från den 17 mars till mitten av april , det tar ungefär 5 minuter att gå till framridningen från mitt stall :)

Jag skulle kunna ta ALLA hopptävlingar hemma men hästen måste ju för sjutton se sig om på andra tävlingsplatser, annars hade jag tagit dom 4 hemma bara :p

Regler och regler... Det är info i alla fall.

*KL

Är det någon som vet hur det är med åldersgränser, fördelning häst/ponny och liknande?

Jag men var fasen finns Ryttarmärke II:s dressyrprogram på hemsidan då :D

(jag kanske bör erkänna att det tog mig 2 veckor att hitta den där "tävlingsterminen" ni pratade om i en annan tråd. Inte lätt att haft uppehåll sedan ponnytiden :o)

Jag men var fasen finns Ryttarmärke II:s dressyrprogram på hemsidan då :D

(jag kanske bör erkänna att det tog mig 2 veckor att hitta den där "tävlingsterminen" ni pratade om i en annan tråd. Inte lätt att haft uppehåll sedan ponnytiden :o)

Jag skrev "Ryttarmärke II" på google och fick fram en hel radda...:D

Gör det inte svårare än man måste! (PS jag letade oxå på förbundets sida innan jag kom på att man kan googla istället :angel: )

Igår ansökte jag hos länstyrelsen om att få anlägga en startfälttävlans bana och att gräva ut ett vattenhinder på vår mark i Kåseberga!!

Håll tummarna:bump:

Jag skrev "Ryttarmärke II" på google och fick fram en hel radda...:D

Gör det inte svårare än man måste! (PS jag letade oxå på förbundets sida innan jag kom på att man kan googla istället :angel: )

Jag är alltid så dum att jag söker på deras sida, det ger ju aldrig något :devil:

Hurra för den nya "bebis klassen" :bow: Nu kan de som är osäkra testa på grenen innan man vågar på vanlig fälttävlan :) Tror detta gör att fler blir intresserade.

Jag ska iallfall testa detta :D

Hurra för den nya "bebis klassen" :bow:

Kan inte annat än instämma! :laugh: Det kommer kännas så lugnt och avslappnat att inleda med några startfälttävlan med min unghäst innan vi ger oss på P70 och P80. :laugh:

Någon som har koll på åldersgränser förresten? :confused: För jag hoppas verkligen att vuxen ryttare får rida ponny på dessa tävlingar. Någon som vet om hästen får vara fyra år eller måste den vara fem?

En häst får ju gå debutant som 4 åring så det borde vara ok att gå en lägre klass.

Hoppas oxå att vuxna får rida ponny på dessa.

Liknande trådar

Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 313
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Jag har lite funderingar inför framtiden. Jag brinner ju för hästeriet och känner att det verkligen är det som jag vill satsa på, vill...
2
Svar
31
· Visningar
3 272
Senast: Lunagarden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar