Nya bäbisklasserna?!

Sv: Nya bäbisklasserna?!

Prel datum vet väl alla människor

1 April

Men när det verkligen kommer???

Hur kan det egentligen vara så? April? Då kan ju vissa tävlingar redan varit ibland väl? Varför kommer inte flt-TR ut som de andra?

Det är en seriös fråga alltså :angel:

Befogad fråga, men tyvärr håller inte de som bestämmer med. De tycker att det räcker att ft-TR är ute till ft-säsongen startar.

De första tävlingarna på året går i mitten av april i Sverige.

Det är ju helt sjukt egentligen. Ändras kvalreglerna 2 veckor innan första start har man ju ingen chans att fixa dem tex?

Befogad fråga, men tyvärr håller inte de som bestämmer med. De tycker att det räcker att ft-TR är ute till ft-säsongen startar.

De första tävlingarna på året går i mitten av april i Sverige.

På mötet i Linköping uttrycktes ambitionen att få ut ändringar i januari. Ev respons skulle vi alla hjälpas åt med då det ibland blir konsekvenser som inte har upptäckts.

Så nu kommer de nog snart :idea: (idag optimist )

Jo, jag hörde också att ambitionen ligger där, men när man vet att de inte riktigt tycker att "det är någon brådska", så har jag inte större förhoppningar om att se ett färdigt TR än på ett par veckor...men ingen vore gladare än jag om jag har fel! :angel:

Jag förstår faktiskt inte VARFÖR det måste ta sådan tid för just ft-TR? Hoppningen & dressyren, som dessutom har betydligt längre säsong än fälttävlan, är alltid ute runt årsskiftet. Det här jobbet, med möten & liknande, kan man väl isf ta i oktober och november, så att det är fixat & klart till jul? Tänk vad glada alla skulle vara då. :grin:

Det är ju helt sjukt egentligen. Ändras kvalreglerna 2 veckor innan första start har man ju ingen chans att fixa dem tex?

Hur blir det nu egentligen? Hoppkvalen kommer alltså att försvinna till den här säsongen? Måste vi vara förberedda på att slänga oss ut och kvala på annat sätt 2 veckor innan första starten? Eller ska man hoppkvala som vanligt för att vara på säkra sidan?

(Jag förutsätter såklar att det hinner bli en säsong innan nästa jul :angel: kanske vågat med tanke på dryga metern snö ute i skogen)

Jag tänker iaf bara starta om hoppkvalen inte finns :angel:

Skämt o sido, jag har uppfattat det som att just hoppkvalen är borttagna, men det är nog främst från buke.

Jo, det har stått i ridsport också (för allt i Se & Hör är väl sant? :angel: ).

Jag vill mest inte stå där i skiten 1 vecka innan årets första tävling och ha missat något kval. Det skulle ställa till en del besvär om man säger så.

Jag har ju den lyxiga förmånen att inte behöva starta först, om man uttrycker sig så ;) Tycker det verkar jättejobbigt för er som ska komma igång när terminen börjar och så är TR inte klart förrän ngn vecka innan :eek:

Fast om all snö ska hinna undan så kanske midsommar blir första starten iår :crazy:

Jo, det har stått i ridsport också (för allt i Se & Hör är väl sant? :angel: ).

Jag vill mest inte stå där i skiten 1 vecka innan årets första tävling och ha missat något kval. Det skulle ställa till en del besvär om man säger så.

Exakt, så känner jag oxå och så kommer dom med ett alternativt kval en vecka innan start att dom som har gjort si och så får lov att räkna det som kval , det vore då bra att veta vad si och så är mer än en vecka innan säsongen kör igång.

Finns ju ingen av de andra grenarna som måste planera så mkt som man måste göra för fälttävlan och att då inte få ha ett TR klart mer än ett par veckor före första start är ju helt obegripligt :mad:

Kan vi inte ens få en HINT om åt vilket håll det lutar?

Annars tänker jag hoppkvala och skita fullständigt i om de ändrar sig en vecka innan. Om de där FANTASTISKA hoppkvalen har varit SÅ VIKTIGA i två år så borde de duga som backup-plan iår också, eller? :devil: :angel:

Jag skulle nog hinta åt att det inte blir några kval i hoppning öht. Men vad vet jag. :angel:

Jag skulle nog hinta åt att det inte blir några kval i hoppning öht. Men vad vet jag. :angel:

Du vet inte hur länge snön tänker ligga kvar :devil:

Det var det jag tänkte på... det kan ju finnas delar av landet som är snötäckt när första start går och om det skall krävas terrängträningskval så blir det ju lite svårt... Då kanske dom kommer fram med några alternativa kval veckan innan. Det var så jag menade med mitt inlägg typ.

för Pärlans del blir det ju isåfall till att skjuta upp första start, på honom vill jag ha minst 4-5 terrängträningar innan vi startar.

Du vet inte hur länge snön tänker ligga kvar :devil:

för Pärlans del blir det ju isåfall till att skjuta upp första start, på honom vill jag ha minst 4-5 terrängträningar innan vi startar.

En liten ljuspunkt är i alla fall att man tar bort regeln om att man inte får beträda banan till häst 14 dar innan tävling.:)
Det är tämligen säkert, eftersom det är en förutsättning för Runstenstävlingarna.
Tror inte man vill stå utan SM-arrangör igen :devil:

Det var det jag tänkte på... det kan ju finnas delar av landet som är snötäckt när första start går och om det skall krävas terrängträningskval så blir det ju lite svårt... Då kanske dom kommer fram med några alternativa kval veckan innan. Det var så jag menade med mitt inlägg typ.

Det kommer antagligen att ske här. Vi har aldrig blivit av med snön tidigt förr så tror inte vi blir det iår heller. Och jag har som plan att om vi inte kan träna innan första start så får han gå direkt ut i en debutant som första terrängrunda istället för att gå lätt.

Minns senaste våren i Sverige, på första tävlingen i Kinda fick vi sick sacka mellan snöhögar ute på fälten :D

Ja, men det här har ju inget med ft-komm & TR att göra. Jag svarade underbarn på kvalfrågan... :)

Att vi bor i ett is-land & inte kan räkna med att hinna träna någon terräng före årets första start är ju tyvärr en rätt vanlig verklighet. Så har man en helt grön häst så blir det så klart svårt att starta säsongen när den verkligen börjar.

Jag bara hoppas att snön smälter extra fort i Mantorps-trakten, så tävlingarna blir av. Och gärna här uppe i Norrland då, men det vet man ju aldrig.

Ja, men det här har ju inget med ft-komm & TR att göra. Jag svarade underbarn på kvalfrågan... :)

Att vi bor i ett is-land & inte kan räkna med att hinna träna någon terräng före årets första start är ju tyvärr en rätt vanlig verklighet. Så har man en helt grön häst så blir det så klart svårt att starta säsongen när den verkligen börjar.

Jag bara hoppas att snön smälter extra fort i Mantorps-trakten, så tävlingarna blir av. Och gärna här uppe i Norrland då, men det vet man ju aldrig.

Jo men det har ju visst med kvalen att göra OM det blir så att man måste terrängträna som kval. Och om halva landet inte kan träna terräng pga snö kanske det kommer fram något alternativt kval :angel: Ja inte vet jag, jag bara spånar :p

Jajamän, då kommer hoppkvalen att införlivas igen! En vecka innan första start. Då blir det brått för alla landets ft-ryttare och hoppryttarna kommer att få gömma sig när galna horder anländer på hopptävlingarna för att få tag på sina resultat :D

Jag bara spånar... :angel:

Liknande trådar

Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 314
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Jag har lite funderingar inför framtiden. Jag brinner ju för hästeriet och känner att det verkligen är det som jag vill satsa på, vill...
2
Svar
31
· Visningar
3 272
Senast: Lunagarden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar