W

westerntjej

Tar efter Gillys tråd om kvartingar, men är istället nyfiken på paintar :) .

Är lite sugen på att skaffa mig en egen när den möjligheten kommer, men skulle tills dess vilja se bilder på dessa underbara varelser :love: . Lägg gärna till stam och lite info om personlighet, är nyfiken på att få höra lite från de som har mer erfarenhet av rasen. Stammar har jag inte så stor koll på än, men tänkte passa på att lära mig :idea:

Börjar med att bidra själv; Silk, 12-årigt sto, står större delen av året i Florida. Hennes registrerade namn och stam har jag tyvärr inte lyckats få reda på än. Underbar personlighet, snabbtänkt, lyhörd och känslig som en arab, men ändå "robust" nog att inte flyga över halva ridbanan för minsta lilla =).

5123801.jpg

Sv: Paints

Tjingo... vad kul!

Måste visa min älskade Frej (Frendly Frej) som jag hade från att han var föl tills han var 4år, då jag med stor sorg i hjärtat sålde honom till ett underbart hem i Norge.... Frej var min första häst av amerikansk ras.
En underbar individ med gigantiskt hjärta! Tävlad mestadels Pleasure och Halter. Grand Champion. Saknar honom något grymt! :love:

tavling10.jpg

tavling16.jpg

f-2000 hingst bay tobiano
e: Lucky T Bar
u: Tonas Little Lassie

Sen lille Willy (PA Will Be Cool *pending*) förhoppningsvis blivande Hunter under saddle/Western pleasure ämne...
(Ursäkta den urdåliga bilden men så fort han kommer hem blir det bättre bilder! :D )

Willyhger.jpg

f-2006 hingst brown/bay tobiano
e: Impressive Oliver
u: TC Hints Obsession (Qh)

Här är min (foderhäst)! Han är visserligen inte heeelt renrasig (har väl 1/8 halvblod i sig också) :p
F.2002, e. JJ Bar King

*lånar knapp*

Här händer det saker :)

Vilka superfina hästar alla har! Nu börjar jag ju sukta ännu mer efter en eventuell paintinhandlardag :angel: .

Tar efter Gillys tråd om kvartingar, men är istället nyfiken på paintar :) .

Är lite sugen på att skaffa mig en egen när den möjligheten kommer, men skulle tills dess vilja se bilder på dessa underbara varelser :love: . Lägg gärna till stam och lite info om personlighet, är nyfiken på att få höra lite från de som har mer erfarenhet av rasen. Stammar har jag inte så stor koll på än, men tänkte passa på att lära mig :idea:

Börjar med att bidra själv; Silk, 12-årigt sto, står större delen av året i Florida. Hennes registrerade namn och stam har jag tyvärr inte lyckats få reda på än. Underbar personlighet, snabbtänkt, lyhörd och känslig som en arab, men ändå "robust" nog att inte flyga över halva ridbanan för minsta lilla =).

5123801.jpg
Den var fin tycker jag. Gillar när dom inte har så vanliga färger vill inte vara som alla andra.:p

..hmm tänkte på tassmärken oxå men har dålig erfarenhet från Paints så jag trodde att de inte förekom i den omfattningen.

Man lär sig nått nytt varje dag *ler*

mvh Eva

Har bara sett JJ Bar King på några bilder på nätet, men vissa likheter har dom säkert :D

här verkar som en bra tråd för att kolla om någon vet någon avkomma eller har en efter Equinox LB! jag har nämligen en själv och skulle vara kul med syskon..!

Ok, jaså :D . Har du nån aning om hur JJ´s avkommor brukar vara i temperamentet?

Trevliga allroundhästar. Inga World Show ämnen men helt okej tävlingsmässigt inom de flesta grenar upp till en viss nivå, eller bra familjehästar. Lugna och fina i psyket.

Här är min goding till medryttar häst, född -00, e: Vick Tim Rocket (han verkar ju va ganska opoppulär här på buke, men denna blev lyckad iaf;) ) Mammas namn kommer ja inte ihåg, men han är från Gotland från början iaf...
http://i28.photobucket.com/albums/c230/johannea/DSC00025.jpg
Han sover nästan på bilden stackarn, helt slut efter ett hårt pass!

Hur hög är din å vad är det mer i för ras? Våra var faktiskt ganska lika i kroppen om man bortser från färgen, (men min är 100% paint...)

Liknande trådar

Avel Hej alla Bukafalare Hoppas några orkar vägleda mig i denna djungel av hingstar som finns att tillgå................... Har ett...
Svar
5
· Visningar
1 352
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix