B

Brave_pepsi

vad kul att läsa alla resultat över Paint EM, speciellt hur bra det går för dom svenska paint ungdomarna!! hoppas vi får se mer av det i framtiden, själv så blir man Ametuer nästa år och ska nu åka på min sista APHA Youth tävling i helgen!

Sv: Paint EM

Ja visst är de fantastiskt duktiga! Så det är din sista tävling som Youth, då håller jag tummarna lite extra för dig i helgen. Vilka klasser ska du tävla?

Jag ska också dit och tävla!!!!!
Är så glad. har längtat efter det hela året. känns lite fånigt att åka på ett SM utan att ha tävlat så mycket i år, men så blir dte. Nervöst är det.
Är dte många här som ska dit? Kanske vi kan ses.
Jackpot

En annan ska ju vara där och jobba, så du kan ju kika efter en virrig människa bland priserna.... :angel:

Arrangörerna anordnar ett Championat, inte SM.
Att det kallas SM är därmed fel.
Något du kan vara med och försöka ändra på, så att alla får koll på vad som är vad och så att vi slipper dessa ursäkter med att det kallas si och så i folkmun.
Det råder ju stor förvirring kring alla dessa mästerskap, så varför inte vara extra noga då?

på championatet ska jag tävla i Trail in hand, Halter Youth geldings, halter geldings och showmanship youth! fler som ska vara med i nån av klasserna. vet hur det är att inte ha tävlat så mycket detta året men min häst var halt i 10 veckor.

Arrangörerna anordnar ett Championat, inte SM.
Att det kallas SM är därmed fel.
Något du kan vara med och försöka ändra på, så att alla får koll på vad som är vad och så att vi slipper dessa ursäkter med att det kallas si och så i folkmun.
Det råder ju stor förvirring kring alla dessa mästerskap, så varför inte vara extra noga då?
Något JAG ska va med å försöka ändra på??? Hur i hela friden kom detta över på mig?:(
Om folk vill kalla det Paint SM, helt ok för min del...
Så kallar jag även det själv ibland... Precis som jag kallar det Paint EM....
Med mitt tididgare inlägg mot dig ville jag bara påpeka det som du sa... Att det inte är något SM i helgen.... Sen om folk vill säga SM el Championat spelar väl ingen större roll. Bara det kommer folk till tävlingarna Eller?

Det ligger inte på nåt sätt över just bara dig eller specifikt dig. Du får kalla det SM om du så vill, men jag ville påpeka att det inte är ett officiellt SM. Det råder ju förvirring.

Det har tidigare diskuterats mycket kring "alla SM" på det här forumet och det första steget till att få lite klarhet i allt är att inte kalla alla mästerskap för SM.

Det här var inget personligt påhopp. Jag reagerade på att ett Championat blev kallat för SM.
Om du väljer att fortsätta kalla tävlingarna för SM eller om du ändrar dig är upp till dig, men bara för att nåt kallas i folkmun för SM så betyder det inte att det faktiskt är ett riktigt SM som anordnas.

Det ligger inte på nåt sätt över just bara dig eller specifikt dig. Du får kalla det SM om du så vill, men jag ville påpeka att det inte är ett officiellt SM. Det råder ju förvirring.

Det har tidigare diskuterats mycket kring "alla SM" på det här forumet och det första steget till att få lite klarhet i allt är att inte kalla alla mästerskap för SM.

Det här var inget personligt påhopp. Jag reagerade på att ett Championat blev kallat för SM.
Om du väljer att fortsätta kalla tävlingarna för SM eller om du ändrar dig är upp till dig, men bara för att nåt kallas i folkmun för SM så betyder det inte att det faktiskt är ett riktigt SM som anordnas.

Då blir jag genast nyfiken på vad som exakt gör en tävling till att den får kallas för just SM....
Mer av ren nyfikenhet över var/hur man hittar dessa kriterier....

//M:banana:

Jag har inte påstått att det är upp till arrangörerna. Men det är arrangörerna som kallar sin tävling för ett Championat och de vet säkert varför och varför de inte arrangerar SM.

Du får tycka och kalla det vad du vill, men arrangörerna anordnar ett Paint-Championat.

jag kan fatta vad du är ute efter, men att det bytte namn var ju för att man skulle försöka orna ett gemensamt SM, precis som quartrarna kallar sin tävling Swedish Nationals och inte SM.
Den här tävlingen som går i helgen var förr SM, och är nog i de flestas ögon SM fortfarande, även om du har rätt, det heter championatet, men så länge det aldrig blir nåt gemensam SM, så kommer det nog att vara SM i de flestapaintmänniskors ögon. synd att det inte blir något gemensamt SM, dte hade varit kul,men dit verkar vi inte kunna nå.
Jackpot

Klart vi kan nå dit, om VI bara vill. Så länge folk tycker att Någon Annan och Alla Andra ska lösa det, så lär det inte ske...

Och ett steg till att faktiskt få till ett VI i arbetet är att kalla tävlingar efter rätt namn...

Liknande trådar

Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
971
Senast: Luff
·
Hundhälsa Hej! Behöver lite input från er kloka människor med mycket hunderfarenhet. Min hund på 4 år har börjat halta 2-3 steg när han reser...
Svar
12
· Visningar
1 156
Senast: WildWilma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 302
Senast: Squie
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 019
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar