M

MrG

Vi ska lägga om våran padock. För att inte sten och sånt skall komma upp ur marken ska vi lägga typ en väv eller filt eller nåt innan vi lägger på den nya sanden. Någon som vet nåt billigt allternativ på "filt" eller nåt annat alternativ? Millan

Sv: Padock!

Har du något pappersbruk i närheten kan du ringa dit och be att få gammal formeringsvira av dem. Dessa sitter i början av pappersmaskinen och är det som vattnet silas ut igenom när massan ska bli papper.
Eventuell kan du också använda torkvira, fast jag tror att formeringsviran är bättre (inte lika tung heller).

Just formeringsvirorna brukar vara populära och har strykande åtgång bland brukens egen personal, används allra helst under dåliga skogsvägar.

Summa?
Nä, det är skrot - men populärt "skrot" så du lär få stå på kö ett tag gissar jag! :)
Gratis m a o.

Förresten, Finspång! Då har du ju nära både till Braviken och Skärblacka - bara ring!

Senast ändrad:

okej... fasen va bra... hoppas kön inte är allt för lång ;) tack än en gång! ja tänkte det... hehe... Ha en trevlig kväll och midsommarafton imorn :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 566
Senast: mars
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
590
Senast: WildHorse
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 105
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 709
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30