Packa bb-väska

Kalaspinglan

Trådstartare
..tänker jag göra nu.

Vad hade ni med er till förlossningen?
Vad utav det ni packade använde ni aldrig?
Vad hade ni önskat att ni tog med, men inte gjorde...?
 
Sv: Packa bb-väska

Vad hade ni med er till förlossningen?
* Kamera
* Journal
* Nya kläder
* Amningstopp
* Nessesär med:
- tandborste
- tandkrämn
- hårborste
- hårsnodd
- bindor
- amningskupor
- shampoo, balsam och tvål i små reseflaskor från apoteket :bow:
* Bebiskläder i stl. 50
* Bebiskläder i stl. 56

Vad utav det ni packade använde ni aldrig?
* Bebiskläder i stl. 56, de blev en liten bebis :D
* Nessesären (undantag hårborste + binda)

Vad hade ni önskat att ni tog med, men inte gjorde...?
Önskar vi haft en filmkamera så vi kunde riggat och filmat förlossningen för vi hann inte med att ta några kort :(

Sen glömde vi bilbarnstolen :rofl:

Och hade vi valt att vara kvar över natten hade vi även behövt sängkläder till min sambo (Lakan, påslakan, örngott, täcke och kudde!!)
 
Sv: Packa bb-väska

Jag hade nästan ingenting med mig. Det behövs ju inte. Det mesta finns ju på BB. Bebiskläder hade jag plockat med några stycken, men använde dom inte utan använde BB: s kläder. Använde bebis kläder bara när vi åkte hem. Till mig hade jag nåt ombyte bara. Men hasade mest runt i BB: s sjukhuskläder ;) Enda jag saknade var hårborste. Sen hade vi med kamera, tandborste, tandkräm, duchartiklar, babyskyddet. Vi var ju där i bara knappa 2 dagar. Journalen skickade barnmorskan direkt till BB.
 
Senast ändrad:
Sv: Packa bb-väska

Jag packade min väska så här:

Kamera
Ombyteskläder
Mobiltelefon och laddare (tar man inte med laddaren står man garanterat utan batteri)
Nessesär:
- Tandborste och tandkräm
- Duschgrejjer.
- Bindor
- Lite rouge och mascara, ja jag är fåfäng.

Till bebs:
Overall
Bilbarnstolen
Kläder i två set.
Ett varmare och ett svalare.
Mössa.
Blöjor.

Jag använde aldrig bindorna och blöjorna, sådant fanns på bb. Vi blev tvugna att stanna två dygn och hade familjerum, vi behövde inte ha egna sängkläder utan det fick vi låna.

Jag önskar jag hade tagit med mig böcker eller tidningar.
För jag fick tråkigt där borta!
Jag var inte förberedd på att behöva hållas kvar i två dygn utan hade räknat med att åka hem direkt. Det var lite tokigt, för jag hade inte rena underkläder med så det räckte för det. :o
 
Sv: Packa bb-väska

Glömde ta med lypsyl (stavas det verkligen så???) det hade varit skönt att ha under förlossningen... men det gick ju bra ändå...
 
Sv: Packa bb-väska

Sängkläder till sambon ? Stod inte BB för det ? Min sambo bodde kvar i 2 dagar med mig och han fick då allt han ville..nästan. Han betalade visserligen 200:-/dygn, men den räkningen kom ju i efterskott. Han fick tom fika på morgonen utan extra kostnad, men lunch och annat fick han betala. Men eftersom jag hade all mat gratis samt dålig matlust så vart ju den maten gratis för honom med ;)
 
Sv: Packa bb-väska

Noppe, de skulle han få betala extra för i så fall och de skulle hamna på över 300:- skönare att komma hem då istället! Jag betalade 80:- för att ligga uppe på BB från kl 10-16:30
 
Sv: Packa bb-väska

Är det skillnad på landsting ? Jag betalade ingenting alls. Trodde att det var lika villkor överallt, men märker nu att så är ju inte fallet.
 
Sv: Packa bb-väska

Du födde väl i Uppsala va?
Vad sa de om att du som förstföderska åkte hem så tidigt? Oss ville de absolut ha kvar i 2-3 dagar. Det kanske hade att göra med att han var överburen, jag minns inte riktigt.
 
Sv: Packa bb-väska

Vad hade ni med er till förlossningen?
Kläder till mig, typ mysdress
Tofflor
Amningstopp
Godis
Kamera
Videokamera
Mobiltelefon
Kläder till bebisen
Bilbarnstol
Något ombyte till sambon

Vad utav det ni packade använde ni aldrig?
Godiset (otroligt, vi måste ha glömt bort det!)

Vad hade ni önskat att ni tog med, men inte gjorde...?
Någon underhållning, typ en bok, några tidningar, MP3-spelare… Sonen sov hela dagen efter att han föddes och jag var pigg. Sambon var hemma och tog hand om hästarna så jag hade dödstråkigt…
 
Sv: Packa bb-väska

Jag hade börjat packa planera vad jag skulle packa ner i väskan. Men jag fick den inte med mig när det var dags.
Jag vaknade på morgonen den 25 maj av att vattnet gick.
Fick inte någon förvarning i kroppen alls. Hon var exakt 1 månad tidig.

Vi blev kvar på sjukhuset i 2 veckor pga andningen och gulsot. Jag åkte hem på fredagen samma vecka och hämtade kläder både åt mig och den lille. Även lite pyssel och kameran såklart.
 
Sv: Packa bb-väska

De jag glömde var en lista med allas telfonnummer. Fick inte ha på mobilen på det sjukhuset jag var på och efter förlossningen var jag inte riktigt klar i huvet så att de nummer som annars brukar finnas där var som bort blåsta...
 
Sv: Packa bb-väska

Är det skillnad på landsting ? Jag betalade ingenting alls. Trodde att det var lika villkor överallt, men märker nu att så är ju inte fallet.


Vi betalade också 80:- för mig/dygn och 200:- för sambon.
Men då ingick allt, lunch, frukost, middag och sängkläder, vi hade ett privat rum.
 
Sv: Packa bb-väska

BBs nättrosor tyckte jag var jätte sköna :o och jag skrattar fortfarande åt deras "bind" förpackningar som det stod mini:rofl:

De var inga problem alls för mig att åka hem direkt, de sa t.om att de skulle se till att barnläkaren kom till oss så fort som möjligt.
När vi åkte hem tog vi ju kort för webbisar, å då hade usk:an som var med på min förlossning inte ens slutat sitt pass ;)

Sen kanske det beror på förlossningen, min tog knappt 45 minuter, jag sprack ingenting å blödde 200ml, han var fullt frisk och fick ordentligt tag om bröstet innan vi åkte upp på bb.
 
Sv: Packa bb-väska

Jag hade med
Bilbarnstol
Kläder till bebis
Kläder till mig själv, träningsbyxor, långärmat som man kunde knäppa upp för amning, underkläder.
schampo, tandborste mm, bindor, amningskupor
kamera
mobil
tidningar
choklad

Kunde ha struntat i underkläder. Blödde så mycket att jag bara använde BB:s engångstrosor. Bindor och amningskupor behövdes inte heller eftersom jag använde BB:s "blöjor" och mjölken hann inte komma igång. Men sånt vet man ju inte förrän efteråt så det måste man nog ta med ändå.

Jag var rätt nöjd med vad vi packade ner men det beror ju på lite hur man mår och så. Jag mådde inte så bra så jag låg bara i sängen och vilade och myste med bebis. Annars är jag glad att jag tog med choklad och tidningar, även till gubben.
 
Sv: Packa bb-väska

BBs nättrosor tyckte jag var jätte sköna :o och jag skrattar fortfarande åt deras "bind" förpackningar som det stod mini:rofl:

De var inga problem alls för mig att åka hem direkt, de sa t.om att de skulle se till att barnläkaren kom till oss så fort som möjligt.
När vi åkte hem tog vi ju kort för webbisar, å då hade usk:an som var med på min förlossning inte ens slutat sitt pass ;)

Sen kanske det beror på förlossningen, min tog knappt 45 minuter, jag sprack ingenting å blödde 200ml, han var fullt frisk och fick ordentligt tag om bröstet innan vi åkte upp på bb.

Det där är så orättvist, vi hade också en snabb förlossning, inga problem med bebis, sprack ytterst lite och var pigg och ville åka hem direkt efter förlossingen.

Men de jävlarna släppte inte iväg mig. :eek:
 
Sv: Packa bb-väska

Tack för era tips!
Jag har fortfarande inte packat någon väska... *S*
Kanske dags nu? Hmm...:D
 
Sv: Packa bb-väska

OK!
Förutom det vanliga så var det bra att ha med:
chokladkaka och gott & blandatpåse, för fy, vad gott det var på natten efter att allt var klart och även dagen efter.

Saknade däremot hårborste och är inte helt 100 på om jag hade hårsnodd. Minns dock att min man fick gå och köpa en hårboste dagen efter när jag äntligen duschat men håret var som en risbuske och tovor överallt. Glöm inte den!

Parkeringspengar är också bra!

Kameran likaså även om vi sunt nog väntade ett tag med att fota, tyckte närhet och anknytning kändes viktigare.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vad packar/packade ni? Vad tyckte ni vad viktigast och vad blev överflödigt? Jag har tänkt senaste månaden att man inte behöver så...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 801
Senast: Otherside
·
Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
724
Senast: Kakis
·
Samhälle Idag när jag var på Lidl och handlade efter jobbet så frågade kassörskan alla som handlat om de ville skänka 10 kr till barncancerfonden...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
6 761
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 069

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp