På tal om päls?

Aliide

Trådstartare
Jag har en fundering. Vad är egentligen funktionen för en tik att fälla ur innan löp? Finns det någon anledning till detta? Min lilla räv har fällt nästintill all päls för att löpet väntar, men hur praktiskt är det när det är -12... :crazy:

Sv: På tal om päls?

Grima gör precis det
samma, hon fäller endast när hon löper och då jävlar åker allt till sista bottenskrapet bort. Detta sker oftast under extrem opraktiska väderförhållanden kan man tycka..:crazy:

Jag vill också veta varför!

Sv: På tal om päls?

Och min hund ser dessutom fruktanvärt dum ut utan sin krage och välpälsade svans! :crazy:

Liknande trådar

Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 457
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 213
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 871
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
509
Senast: cassina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka