på tal om önsketränare...

hjärter_dam

Trådstartare
nån som ska på peter marknes clinic i gislaved imorgon? har verkar ju vara poppis att träna för, vi får väl se, har aldrig sett honom live förut, ska bli lite spännande.

Sv: på tal om önsketränare...

Jag träffade Peter och paratade med honom lite, när jag stod i en pub på ridhuset när de hade stora dressyrtävlingar där för ett par år sedan.
Har verkar vara en himmla trevlig kille!
Han stod där och hjälpte sina elever på framridningen.

Inte för o snacka skit om honom. Men jag tyckte han va värdelös som tränare. Inkonsekvent. Dessutom såg han ner på mej o min häst och tyckte att vi inte va fina nog.. Kan kande oxå bero på kursbokaren.*fundera* (Hästen gick då 140 hoppning felfritt :smirk: med mej i sadeln)

Olika tränare tycker om olika hästar. Så är det bara. Hos vissa märker man det tydligare!

Tränade med för en väldigt stor tränare, då han var gäst tränare hos oss. Han tyckte heller inte om min pålle och det märktes. Och han blev typ förvånad över att hon hoppade så pass bra!!???
Bara för att han inte tycker om modellen, eller typen på en häst, så betyder ju inte det att den inte kan hoppa.

Men, men så är det i häst världen. Inget att hänga upp sig på tycker jag.

Liknande trådar

Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 377
Senast: Nevermind
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 460
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Funderade lite på vart jag skulle lägga tråden men lägger den här på Hund och så får moderatorn flytta om den passar bättre någon...
2
Svar
27
· Visningar
3 013
Senast: Kilauea
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 303

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att curla eller inte curla sina barn
  • Gamla trotjänare
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat