På tal om bjällerklang..

E

Egonson

Har en finfin handgjord bjällerkrans liggande, köpte den förra året för en billig peng.
Nu undrar jag, rent estetiskt, KAN man ha bjällerkrans till bröstsele+rockard? Tänkte att det kunde va lite mysigt nu till vintern. Eller är det skitkass så att man bör skämmas? :p
Annars vet jag inte vad jag ska ha bjällret till, har ju ingen fin släde direkt ;)

Sv: På tal om bjällerklang..

Tycker jag absolut att du kan. Bjällerkransen hör ju vintern och slädar till, men det är ju sämre med slädmöjligheter i dagens salta-vägar-samhälle, så vi måste väl få tänja lite på "reglerna".
Anledning till att man hade bjällror/klockor var för att slädekipage kom i hög fart och ljudlöst. En ren trafiksäkerhetsgrej alltså.

Jag använder lite då och då min fina bjällerkrans vintertid, oavsett vagn/släde.

LIA

det är klart du kan det som LIa säger vär det lite svårt att köra släde i dag...

jag kommer att testa min som jag har köpt i våras i vinter o jag kör med en loksele o rockard =)

får bara hoppas på att pållen tycker att det går bra=)

Jag har ingen blällerkrans men en klocka, brukar jag använda på hösten för att (förhoppningsvis) skrämma iväg lite älgar...:angel: Detta till bröstsele och maratonvagn, den kommer fram även på vintern.
Det är ju så mysigt, så visst tycker jag att du kan ha en bjällerkrans, skulle också vilja ha en, klockan låter lite väl mycket ibland...:crazy:

Ha ha, det kanske vore bättre än att skaffa släde - bara skaffa bjällerkrans. Och kunna njuta av bjällerklang oavsett före, billigt blir det också :D

Okej. Jag tänkte faktiskt att det kunda vara bra att uppmärksamma folk och fä på att man kommer, kanske är något att plocka fram så här i jakttider :idea: Haha sicken idé jag kläckte där :D

Tänkte lägga in en liten följdfråga här...hur fäster man bjällrorna på selen egentligen? Håller på och renoverar min släde nu och hoppas få den klar till vintern, så då måste jag ju införskaffa lite bjällror också :)

Jag vill så gärna ha en! Folk brukar hålla hårt i dom och det är väl bara att köpa på Hööks :smirk: Jag ska rusta upp ett par skacklar och en slakt kälke så shettisen får dra den i vinter :devil: vars fick du tag på den?

jag har köpt min via tradera!!
ny och hur fin som helst svenskt hantverk!

Köpte min från en sadelmakare, han säljer grejer på Tradera med har jag sett :) Bjällerkransar också. Min är naturfärgad med 8 bjällror.

Köpte min från samma säljare, dock inte på Tradera utan annan väg.
Jättetrevlig, jättefina saker :)

Nu har jag oxå köpt en bjällerkrans från Tradera, får väl hem den om någon dag. Jag vann budgivningen idag! :banana:
Så mysigt det skall bli att köra runt med den i vinter! Men jag har heller ingen släde, än i alla fall...

ja det skall bli mysigt hoppas bara pållen nycker om det men har hört på ryktesvägar att han skall ha gått med sånt innan då skall det väl inte vara nåt problem=)

Prova ta med bjällrorna i vagnen och skramla lite med dem när du kör, så kan du bara sluta om han blir rädd :idea:
Om han inte blir rädd är det bara att pingla och köra :D

japp jag vet tror inte han skulle reagera på dem fick en fin smäll av en bli som kom med grenar hängandes ut på sidan o han reagerade inte ens men jag gjorde faan vad ont (gick brevid)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 943
Senast: Unafraid
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·
Foder & Strö Hej alla duktiga här.. Är lite villrådig och tvekade för att skriva detta då det känns så självklart med analys av sitt hö att det känns...
Svar
7
· Visningar
1 317
Senast: Sara75
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix