på tal om BHar

Sv: på tal om BHar

Ca 10 bra och minst lika många halvbra.
När jag insåg att de som passar mig bäst är twilfits egna billiga(65b) så köper jag rätt många när de är rea. Sitter kanon på mig och kostar typ 50kr!
 
Sv: på tal om BHar

Ca 10 bra och minst lika många halvbra.
När jag insåg att de som passar mig bäst är twilfits egna billiga(65b) så köper jag rätt många när de är rea. Sitter kanon på mig och kostar typ 50kr!
Bara att gratulera!
Den enda gång jag har lyckats köpa på rea i min storlek så var fyndpriset endast 350 kr...
 
Sv: på tal om BHar

Var tvungen att räkna:
3 mönstrade
3 svarta, varav en racerback
3 vita varav en racerback
3 beiga varav en med multiknäppning
Alla från Calvin Klein, tvättas när det behövs.

7 sport bh alla från Shock Absorber, används oftast en gång och åker sen i tvätten.
 
Sv: på tal om BHar

Ca 10 bra och minst lika många halvbra.
När jag insåg att de som passar mig bäst är twilfits egna billiga(65b) så köper jag rätt många när de är rea. Sitter kanon på mig och kostar typ 50kr!

Dit ska jag gå ser jag......de flesta BHar börjar vid 70 har en och annan expedit upplyst mig om, även i vissa underklädesbutiker:(
Men Twilfit finns i jobbstaden, så dit blir det ett besök framöver.

Har färre BHar än jag vill ha pga problem att hitta rätt. De allra flesta åker upp för mig (=för vida).
Trosor är ju lite lättare så där har jag betydligt fler.
 
Sv: på tal om BHar

jag kan fråga hemma om tips på märken att titta på om du vill :) vet att mor har från 60 inne iaf så det borde ju gå att hitta :)
 
Sv: på tal om BHar

Jag har typ 2-3 som jag kan använda, alla av samma modell - Primadonna Deauville - som är den enda som passar på mig. Sen har jag väl typ 5-10 som jag "vuxit ur" :angel: men sparar eftersom jag tänkt gå ner i vikt och de är fräscha så vore dumt att göra sig av med dem.
 
Sv: på tal om BHar

Jag har sju stycken "vanliga", en sportbh och en axelbandslös som jag bara använder när jag har linne/klänning utan axelband. Sportbh:n tvättas ofta, och det är den jag använder när jag rider/tränar/är i stallet.

De andra används några dagar - upp till en vecka innan de åker i tvätten. Eftersom de inte används under träning, och jag inte svettas i dem, så tycker jag de håller sig fräscha. Jag är betydligt kinkigare med trosor, jag byter två gånger/dag om jag har ridit, annars varje morgon.
 
Sv: på tal om BHar

Jag har 4-5st bra som jag trivs i. Ett gäng bhar som är sådär. Och ett par stycken sportbhar som används på jobbet och vid träning. De som används på jobbet använder jag 1-5 dagar beroende på hur varmt det är på jobbet. De andra använder jag tills jag tycker de är ofräscha, de kan nog gå ganska länge innan den tvättas iom att jag använder vanlig bh så sällan, ibland kan man bara ha den en gång och sen behöver den tvättas.
 
Sv: på tal om BHar

Jag har uppenbarligen asfå! Kanske 7 st men gillar egentligen bara 2 av dem. Har 75D/70E så lite knivig är jag allt i storleken dessvärre.

Sedan har jag två sportbehåar också, vilka jag i ärlighetens namn använder några gånger innan jag tvättar. Har ändå bara på mig dem när jag springer och duschar efteråt så jag tycker inte att dess ringa antal spelar så stor roll. hahaha jag är en slusk!!! Ska väl dock påpeka att jag är en fryslort som därmed inte svettas särskilt mycket.
 
Sv: på tal om BHar

Använder lite olika behåar beroende på vad för annat jag har på överkroppen. Trosor vill jag inte ens räkna, jag skulle säkerligen klara mig i 3 månader innan jag behöver tvätta.. Har jag för många trosor tro?:D

Jag hade 105 st innan sista rensningen. Inte underligt att det var svårt att stänga troslådan....

Har ca 20 bh:ar varav 6-7 st som är i ständigt omlopp.
 
Sv: på tal om BHar

Har 5-6 olika som jag använder, har 4-5 ytterligare som ligger i lådan, men som borde kasseras då de är uttjänta.

Har samma man sedan 15 år tillbaka = dvs matchar ej mina underkläder med varandra längre.

Tvättar, rätt sällan faktiskt. Sportar aldrig i mina vanliga BH-s och har aldrig tuttsvett.

Sportvarianterna tvättas tillsammans med träningskläderna, ofta (om de används vill säga)
 
Sv: på tal om BHar

Var tvungen att räkna bara för det :D Exakt 40 st. Prydligt uppradade efter färg. Har dock bara 39 kvar nu eftersom jag slängde en vid räkningen. Skulle nog kunna rensa ur fler om jag skulle gå igenom dem noggrannare. Använder ju mest bara ca 10-12 stycken av de svarta och vita :angel:
 
Sv: på tal om BHar

Jag har BH-lådan överfull - liksom strumplådan och troslådan. Undrar hur det blev så?

25 - 30 BH + två sport-BH. De två senare tvättar jag efter varje användning men de andra går några gånger, dock sällan två dagar på raken då jag gillar att variera läget på axelbanden.
 
Sv: på tal om BHar

Jag har 3 st bhar med matchande trosor som sitter bra.
Har några som sitter dåligt och borde kastas.
Har ca 15 sportbhar och det är dessa jag använder mest.
Tvättar mina bhar nästan alltid efter en gångs användning.
Trosor har jag kanske 30-40 stycken.

Men ska rensa underklädeslådorna i veckan så får se vad som blir kvar.
Jag tycker att jag har lite för mycket underkläder som bara tar för mycket plats.
 
Sv: på tal om BHar

6 behåar; 2 svarta, 3 vita och en nude. Sen har jag två sporttoppar modell smeta fast brösten längs kroppen den ena sitter så hårt att när jag är svettig får jag knappt av mig den :p.
 
Sv: på tal om BHar

Hur många BHar har ni att växla mellan, sådär till vardags?
Jag menar, trosor har åtminstone jag så det räcker i nästan en månad när alla är nytvättade, men BHarna kostar ju mer i inköp så jag har definitivt inte 30 såna...

Och vidare - byter ni BH varje dag, som man gör med trosor (för det gör väl alla?)? Eller kan ni tänka er att ha samma BH flera dagar innan den tvättas?

Ungefär lika många schalar som golit har.
 
Sv: på tal om BHar

Jag har 5 stycken bara och använder mest 2 av dem faktiskt. Trosor har jag 8 av, behöver fler så jag antar jag får köpa på mig några.

Är just nu trött p mina bhar eftersom de inte sitter bra och byglarna går sönder. Köpte en ny för en tid sedan, men den är inte använd så många gånger, jag är så invand vid mina vanliga andra jag brukar använda.
 
Sv: på tal om BHar

Jag har nog ett 30 tal vanliga BH:ar och rätt mycket sport-bh:ar. Jag jobbar med träning(ridning) och vill gärna byta kläder efter att ha svettats.
Jag är också förtjust i underkläder och köper gärna fina såna.

Någon fördel finns det med att tränat bort sina former. Och det är att jag idag kan köpa BH i "normala storlekar", dvs finns i fler butiker och kan gå att hitta billigare. :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 476
Senast: Svartkatt
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
321
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
10
· Visningar
1 184
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp