på förekommen anledning!

ameo

Trådstartare
Moderator
Det är INTE TILLÅTET att göra reklam för avelshingstar i forumet!!
Dvs, inlägg som är reklamlika i sin karaktär - oavsett om de är om en egenägd hingst eller inte - klassas som reklam och kommer plockas bort!
Vänlighen FÖLJ denna regel, så att vi slipper börja hårdcensurera!

Sv: på förekommen anledning!

Är det tillåtet att upplysa om var en efterfrågad hingst står uppstallad? Dvs lämna namn, adress och tel nr till stuteriet?

nej, det är inte tillåtet att lämna ut kontaktuppgifter

Jag tycker det är märkligt att man inte får skriva "kontaktuppgifter". Jag kan inte förstå att det klassas som reklam eller reklamrelaterat. För mej är det uppgifter av allmänt intresse, som normalt finns att läsa i Hingstkatalogen. Men böcker har en tendens att förflytta sig utan att lämna något spår efter sig. ;)

Ett alternativ är ju mera PM:ande....
Nackdelen blir då antagligen väldigt många trådar som skapats för just en fråga om "Vem äger Nisse?", och som inte har någon egentlig fortsättning vilket är urtrist att läsa......

Ett alternativ är ju mera PM:ande....
Nackdelen blir då antagligen väldigt många trådar som skapats för just en fråga om "Vem äger Nisse?", och som inte har någon egentlig fortsättning vilket är urtrist att läsa......

JAG äger Nisse! :idea: :rofl: :rofl:

Sorry, kunde inte låta bli.... :p

Hahahahahaha, kan förstå att du hade svårt

kontaktuppgifterna har vi nog PUL som hindrar oss och om inte annat så ska nog ägaren själva kunna välja ifall de vill ha sina uppgifter publicerade på ett öppet internetforum...

I forumreglerna står följande:
Diskutera inte enskilda personer, varken namngivna eller beskrivna så att någon förstår vem du menar. Likaså skall inte företag som är starkt förknippande med en eller ett fåtal personer diskuteras, då detta ofta leder till reklam för, personagrepp på eller smutskastning av dessa.

Reklam, annonsering och marknadsföring är inte tillåtet på forumet. Vill man marknadsföra, sälja eller efterlysa något kan detta göras på annonssidorna, länksidorna eller genom att köpa banner-plats på sidorna.

Tidigt på morgon och ej riktigt vakenoch inte fattar sista inlägget..men:

Man får väl skriva att Nisse står på Ghost hingststation i Mölntorp??

(Ghost hingststation är då ett ställe med 5 hingstar typ Flyinge)

AM

Det kan accepteras att man skriver så, men där går gränsen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 744
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 759
Senast: Anonymisten
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 536
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård