• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ostbiten
  • Startdatum Startdatum
O

ostbiten

Har jhust köpt en PRE till ridskolan. Först trodde vi inte att han va det, eftersom han va skäck, men han är bränmärkt, så det stämmer. Jätte trevlig häst. Undrar om någon vet en sida som man kan söka fram stammen å så på dom. Han har bara reg bevis. Men ingen stamtavla. Skulle va kul att få fram detta.

/emelie

Brännmärkta kan de vara ändå...... Dessutom kan man inte regga en skäck som PRE (icke godkänd färg) utan han räknas då som spansk sporthäst. Men med en rejäl dos PRE blod är det säkert en jätte trevlig häst ändå :)
För härstamningskontroll kan du gå in på www.librogenealogico.com

Brännmärkningen i Spanien är endast ett tecken på från vilken uppfödare som hästen kommer ifrån, inte att det är en P.R.E. Även en korsning kan därför ha ett brännmärke.
En registrerad PRE är alltid blodtypad och har en microchip.
Det finns fler länder som brännmärker... Är du säker på att hästen är Spansk?

Tyvärr är det inge renrasig PRE eftersom de inte får lov att vara skäckar...
Men det kan säkert vara en korsning..
Du kan säkert få hjälp hos svenska PRE föreningen
www.swepre.com

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej. Jag har en häst som jag har till försäljning. Jag har haft honom i nästan ett år. De har varit mycket för oss med flytt mm . Jag...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 556
Senast: Tibben
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 400
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Blir så sjukt trött på mig själv, känner mig som världens sämsta ryttare. Jag köpte min häst för ett år sen och efter tre veckor blev...
Svar
14
· Visningar
2 141
Senast: caballus
·
Ekonomi & Juridik Hej! varnar för låååååångt inlägg men behöver lite "Push" just nu... Har haft ett uppehåll från att vara hästägare på några år men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
15 170
Senast: fijja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar