Övningar till russ

Tagliabue

Trådstartare
Halloj!

Smiter in här från travsidan ja .. ;) Har ett russ som jag tävlar i ponnytrav med, tanken är den att hon ska ridtränas mer nu (både intervaller, dressyr, motion och lite skog osv). Hur som helst. Här i veckan hoppade jag första gången uppsuttet med henne, vi hoppade som högst ett rättuppstående liggandes på 2 sockerbitar ;)

Grejen är det att jag är så sjukt dålig på att komma på övningar osv. Så jag vill gärna ha tips på olika Lätta bom/hopp övningar :) Hon är tömkörd mycket och arbetad från marken, och vi börjar komma framåt i ridningen med.

Sv: Övningar till russ

Trava och galoppera över bommar, lite upphöjda kan de vara också. Hoppa studs. Det är det jag kommer på nu som är både enkelt, lösgörande och stärkande :)

Trava och galoppera över bommar, lite upphöjda kan de vara också. Hoppa studs. Det är det jag kommer på nu som är både enkelt, lösgörande och stärkande :)

Hon kan inte galoppskänkel ... :angel:

Men annars låter ju de som roliga grejer :) Du har inge avstånd mellan hinder och såna grejer som ni hoppryttare håller på med? :D

Jag brukar motionera lite hästar på nybörjar lektionerna och då brukar dom bygga en liten bana med hinder på typ 40-50 cm och mellan varje hinder ska man göra halt. Hästen blir då smidig och lydig.

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 761
Senast: AbCdE
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 422
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 326
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar