Övningar i skogen

P

Puffy

Hej hej!

Det är så att jag precis har börjat rida igen efter ett ca 4 års långt uppehåll och jag skulle behöva lite hjälp. Rider en islandshäst så ofta jag hinner och har råd, och skulle behöva lite hjälp med övningar i skogen då vi inte har någon paddock i stallet. Så fort man kortar tyglarna "går han på tygel" och tror sedan att han ska slippa jobba. Jag skulle behöva tips på övningar som man kan göra i skogen för att få honom att börja arbeta.

Tacksam för svar.

Sv: Övningar i skogen

volter, 8or mellan träd

hopp över diken

lite pinnar över en stig ger bra markarbete och får hästen att lyfta på benen

sidvärtes och öppna/sluta på bred grusväg

träna halter och igångsättningar fungerar utmärkt, även att allmänt växla mellan gångarterna hjälper hästen att bli mer uppmärksam och får ofta igång bakben och rygg (självfallet måste ryttaren veta hur man gör...)

som tidigare sas - allt man gör på en volt går att göra ute i skog och mark...

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 695
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
810
Senast: Nevermind
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 420
Senast: Roxy
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 732
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare