Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den gjorde min vän med. Hon är inte nöjd. Var mycket komplikationer på den resan tyvärr. Har flera vänner som har gjort en GBP. Alla av mycket nöjda.Har gjort en duodenal switch men kan svara på frågor om du vill
och @Vallmo
Äsch.vad fick jag det ifrån ,förlåt!Jag har inte gjort någon op
Jag har ett par opererade i min närhet.
En kollega som opererade sig men nu är ännu större än innan fast med stora hälsoproblem. Klarar inte att jobba heltid och är i rätt skruttigt skick. Och jättetjock.
En annan som opererade sig och är glad, pigg och smal. Men med stora anpassningar i livet för at må bra. Får regelbundna vitamininjektioner och har ett väldigt svajigt blodvärde.
Av vad jag förstått så krävs det ett rätt rejält mentalt arbete också för att det ska vara lyckat?
Intressant också är att alla som funderar på operation kan rabbla exakt samma argument, som de fått från informationen om operationen.Några har som sagt gått upp ännu mer än vad de vägde innan men jag får känslan av att de inte var ordentligt förberedda på vad som krävs för att hålla vikten. Dvs de såg det mer som en quick fix.
Det är ju inte så konstigt. Sådana är vi väl lite till mans när det gäller jobbiga förändringar, inte alls bara personer som står inför överviktskirurgi.Intressant också är att alla som funderar på operation kan rabbla exakt samma argument, som de fått från informationen om operationen.
Men i många fall verkar det finnas en barriär mellan att kunna rabbla orden och att verkligen ta till sig informationen fullt ut.
Många bytet ett beroende mot ett annat. Kan vara alkohol, sex, shopping, spel mm. Men långt ifrån alla.Det jag funderar på är alkoholmissbruk, vad jag har hört så blir många alkoholiserade i stället efter sina operationer. Känns lite som att byta ett beroende mot ett annat. Å andra sidan är det ju helt fantastiskt för dem det går bra för!
Det enda jag lst om är en ballong som man sväljer men som måste plockas ut efter några månader, verkar dock vara en mycket vettigare metod än att operera sig med risk för en massa komplikationer.Hur gick det med den där nya metoden där man skulle få svälja en ballong som löses upp av sig själv efter ett tag? Det verkade så himla smart!