Lokkur
Trådstartare
Hej! Har en hund som är överviktig. Och vill gärna få lite råd om hur ni andra har gjort för att få ner eran hund.
Ja har en liten hund Chiuhaha/Lhasa apso blandning. Han väger 5.6 kg nu.
Och han ska väl väga 4.5 kg om de ska vara en normal vikt.
Han får nu ½dl mat på morgonen och ½ dl på kvällen
Han har ingen light mat . För när ja börja med de så börja han äta sin egen avföring.
Ger ja honom för mycket eller för lite mat? För han är som en dammsugare hemma. Äter allt inne och allt ute.
Och självklart får han någon godis då och då, men de är bara för belöningens skull och inga stora bitar direkt.
Har även sagt till mina föräldrar som ja vet att dom kan slänga till honom korv, leverpastej osv att dom inte får.
Men de lilla dom slänger till gör väl rätt mycket ändå?
Tar även 4 promenader om dagen med honom alla är minst 15-20 min. försöker ta en långpromenad om dagen ca 1 timma då.
Han är även mycket med på jobbet (Jobabr i stall) där han springer mycket lös.
Har börjat ta med honom när ja är ute och rider så han verkligen får springa med.
Alla tips uppskattas=)
Ja har en liten hund Chiuhaha/Lhasa apso blandning. Han väger 5.6 kg nu.
Och han ska väl väga 4.5 kg om de ska vara en normal vikt.
Han får nu ½dl mat på morgonen och ½ dl på kvällen
Han har ingen light mat . För när ja börja med de så börja han äta sin egen avföring.
Ger ja honom för mycket eller för lite mat? För han är som en dammsugare hemma. Äter allt inne och allt ute.
Och självklart får han någon godis då och då, men de är bara för belöningens skull och inga stora bitar direkt.
Har även sagt till mina föräldrar som ja vet att dom kan slänga till honom korv, leverpastej osv att dom inte får.
Men de lilla dom slänger till gör väl rätt mycket ändå?
Tar även 4 promenader om dagen med honom alla är minst 15-20 min. försöker ta en långpromenad om dagen ca 1 timma då.
Han är även mycket med på jobbet (Jobabr i stall) där han springer mycket lös.
Har börjat ta med honom när ja är ute och rider så han verkligen får springa med.
Alla tips uppskattas=)