övervakningskamera utan nätverk

ekm

Trådstartare
Jag vill installera en övervakningskamera i en hage. Det finns ej tillgång till nätverk/internet utan jag skulle behöva spara bilder (och gärna video) på ett SD-kort. Perfekt om man kan välja mellan rörelsedetektion och tidsinställning. El kan nog finnas men ännu hellre om det går att köra med batteri. Någon som har tips på en dylik kamera? Helst inte över 2000kr.

Sv: övervakningskamera utan nätverk

Du behöver nog både el o nätverk som kopplas ihop/ förstärks.

Bilder kan du nog få med din önskan, men inget mer.

Som andra har sagt så titta på åtel kameror, tänk bara på att det är anmälningsskyldighet och du måste tala om att den sitter där.

Men när det gäller åtelkamera så kan du få både video och stillbilder, de flesta fungera med både el och batteri och om man lägger till lite pengar så kan man även få så att den skicka bilder och video direkt till din mobil.

Kan bli ett problem.
Tillstånd för åtelkamereror ska ges då kameran riktas på ngt som inte ingår i allemansrätten. ex växande gröda (åker o vildsvin eller foderautomat)
En hästhage , ja där gäller ju allemansrätten så där kan det bli problem.
Detta kan kringgås genom att kameran bara registrerar kroppar och inte möjliggör identifiering .

Ja fast du får samma problem oavsett vilken kamera man sätter upp, det är bra att vara medveten bara! ;)

Liknande trådar

Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
5 298
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 229
Senast: Åsa A
·
IT & mobiler Jag har hamnat i ett ekorrhjul när jag ska hjälpa min åldrige far att få ordning på hans iPad... Han fick den för tre år sen - inte...
2
Svar
26
· Visningar
1 598
Senast: Elementary
·
Utrustning Med tanke på att årets sadelkammarstölder redan satt igång här i området så spinner min hjärna på med idéer. Har nån här erfarenhet...
Svar
2
· Visningar
622
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023