Övervakad urinprovtagning

Sv: Övervakad urinprovtagning

Det är illa, vidrigt rent utsagt. Och ja. Allt i samma "glaspalats".
Du fyller 25 nu va? I så fall...grattis och välkommen :cool:

Jajemen, blir 25 om 2 månader typ. Haha, TACK OCH BOCK! Glashus eller inte, men visst har dom fått väldigt mycket negativt omdöme för nya psykiatrins hus? Inte för att det kanske var så bra på förra, det vet jag inte (behövdes större lokaler kanske?). Men ja, det ska bli spännande att få se detta glaspalats in real.
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

För att det ska synas om du spolat, det sa dom till mig när jag gjorde drogtest för jobbet :)
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

Jag hade övervakad kissning förut ;) när jag skulle börja ett jobb som krävde drogtest. Det var en kille som dessutom stod bara några meter ifrån och glodde, jag klarade verkligen inte av att kissa. Så jag fick åka hem och komma tillbaka en annan dag , då hade jag verkligen druckit mycket vatten och lyckades till slut slappna av.
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

Ser framför mig att någon står med gigantiska ögon och liksom trummar med fingrarna medan man sitter där och spänner och pressar för allt man bara kan. Hua, vilken jobbig situation. Det står i min kallelse att jag inte ska dricka mycket för att lättare kunna kissa. Det behöver vara så pass koncentrerat för annars finns det risk att jag måste göra om det.
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

När jag har gjort det har det varit lite olika. Öppen dörr eller en öppen lucka i väggen. Det har aldrig varit någon som stått och glott på mig utan de har skött sitt och jag mitt :D

Ett tips om du ska dit på morgonen är att inte gå på toa och dricka mycket, då kommer det vara en befrielse att gå på toa vare sig de tittar eller ej ;)
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

Jajemen, blir 25 om 2 månader typ. Haha, TACK OCH BOCK! Glashus eller inte, men visst har dom fått väldigt mycket negativt omdöme för nya psykiatrins hus? Inte för att det kanske var så bra på förra, det vet jag inte (behövdes större lokaler kanske?). Men ja, det ska bli spännande att få se detta glaspalats in real.
Arkitektiskt är det uppenbarligen fulländat (de tävlar med det...) men i praktiken fungerar ingenting.
Helt ärligt sämsta tänkbara ställe för personer som mår psykiskt dåligt, oavsett hur.

Det värsta är väl att ventilationen aldrig fungerar så luften är vidrig och när det är varmt ute (mer än 10 grader typ) är det som ett enda stort växthus. (rekommenderar vattenflaskor om du ska dit i sommar!)
Samtalsbåsen är minimala, övermöblerade och utan luft, går din behandlare ut ur rummet blir du inlåst.
Jag har egentligen inga problem med trånga utrymmen, men trånga rum utan luft där man dessutom blir inlåst och ensam (även i "öppen psyk" alltså) får jag fullständig panik av.
Jag fick gå i terapi för att kunna gå i terapi, så att säga. :cool:'

Oops! Ber så hemskt mycket om ursäkt för OT nu! :o

ps. du kan alltid gå in i huset och kolla, du kommer inte in på avdelningarna utan bokad tid eller så, men det man blir "välkomnad" av är mer än tillräckligt för att bilda sig en uppfattning :)
 
Senast ändrad:
Sv: Övervakad urinprovtagning

Om man spolar så försvinner ju det blå, eftersom det är nåt dom droppat ner bara i själva toastolen :)
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

KL halvt ot

Har bekantas bekanta som jobbar i glashuset och de är verkligen inte heller nöjda. Mycket bättre där det låg förut säger de.
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

Men får man spola eller inte? För dom vill väl inte ha allt kiss i en liten mugg? Hur ska det få plats :p

Så man går dit, sätter sig på toan med blått vatten, kissar det man behöver i muggen och resten i toan, sen spolar man och det blåa försvinner och allt är som det ska?

Jag är glad över att jag aldrig behövt ta kissprov under mina år inom psykiatrin. Men ska påbörja ett adhdtest på onsdag men har haft vård i flera år, inte kan dom vilja ha ett kissprov av mig nu?! Eller är det ett måste om man ska utredas för adhd?

Nu är inte alla frågor riktade till dig utan typ ett halvt kl.
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

Jag lämnade inget urinprov i samband med min adhd-utredning, men det är säkert olika rutiner överallt.
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

Okej.
Nu vet dom ju vem jag är och känner dom att jag borde ta ett prov så hade dom väl bett om det vid något annat tillfälle redan. Går ju dit en gång i veckan sen flera år tillbaka (dock nytt ställe nu sen i december men dom vet om vart jag gick innan och hos vem och dom "känner" varandra).
Och jag kan lämna prov när dom nu som helst vill. Inga droger här inte, mer än dom som dom själva skriver ut i form av mediciner med konstiga biverkningar :p
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

Jag är glad över att jag aldrig behövt ta kissprov under mina år inom psykiatrin. Men ska påbörja ett adhdtest på onsdag men har haft vård i flera år, inte kan dom vilja ha ett kissprov av mig nu?! Eller är det ett måste om man ska utredas för adhd?

Nu är inte alla frågor riktade till dig utan typ ett halvt kl.

Tror också att det är väldigt individuellt. Jag och whwycd bor ju i samma stad och eftersom hon har gjort (tror/antar jag?) sin diagnos och sluppit prov, och jag måste göra prov, så antar jag att det är olika. Kanske är det något nytt? Eller så beror det på något annat. Hoppas du slipper iallafall, det låter besvärligt. Skönt dock att du ska komma igång med din utredning i veckan! Hoppas allt går bra.
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

Äh, jag är van sen dagvården på ätstörningsenheten med sällskap på toan. Varenda dag i flera veckors tid så fick man sällskap varenda gång man skulle gå, så jag inte skulle spy upp maten. Men nr 2 gjorde jag aldrig där i deras närhet, hemska tanke :o :p

Jag hoppas det blir bra det här, och detsamma gäller dig :)
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

Man går in på den förberedda toaletten, får en mugg, kissar i den så man fyller några cm, resten får hamna i toan (då blir vattnet grönt).
Sen får man inte spola eller tvätta händerna, förrän man överlämnat muggen och en person kontrollerat att vattnet i toan är färgat och plomberingen på handfatskranen sitter kvar.
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

Vilket jobb för lite kiss :p
Men förstår att det behövs. Det finns ju till för dom som tar droger. Vi som inte gör det oroar oss för hur det ska gå till och dom som tar droger funderar på hur dom ska kunna lura systemet..

Blir man muddrad innan man får gå in? Tänker om någon har med sig ett rör med kiss in som är rent från droger. Eller dom blir för det mesta påkomna?
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

Har inte läst de andra svaren men när jag har haft sådana provtagningar på psykiatrin har det varit en speciell glasruta, sköterskan utanför såg mig men jag såg inte henne.. :p
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

Jag gjorde drogtest på mitt jobb, både urin- och blodprov, så jag antar att man inte kan byta ut det enda mot det andra. Jag fick stänga om mig och låsa, såg inga kameror eller nått och hon sa inte något om att hon skulle övervaka. Hon hade hällt blått medel i toan och jag fick inte spola. Jag fyllde en liten burk, resten i toan. På burken var det en litet termometer som visade temperaturen på kisset. En manlig kollega berättade dock att hon kollade (vet ej om det var samma tjej, men samma ställe), hon stod bakom honom och kollar på hans rygg när han kissade.
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

På neuro är det en toalett med speglar så att den som övervakar från rummet intill kan se så att du inte smusslar dit något annat. Sköterskan finns bredvid och har en lucka i dörren som denne öppnar. Det finns också kameraövervakning tror jag. Sist jag lämnade urinprov där så var jag ensam i rummet och hade stängd lucka så jag var ensam och i fred. Ingen plomberad kran eller så. Rummen är ju anpassade för det högsta säkerhetsvården, vi som bara är lite flänga får liksom stå ut med samma, bara för att. Ulleråker var enormt mycket bättre!

Jag gissar att du ska till neuro, avdelning 4 A? Då åker du hissen upp och så går du till vänster så ligger avdelningen åt höger. MEN, deras reception är redan bortrationaliserad så du måste gå till 4 B för anmälan och betalning, det är mitt emot A, på andra sidan bron. Har du svindel så håll dig åt väggarna... :angel:
 
Sv: Övervakad urinprovtagning

Jag har, som så många andra, lämnat prov i samband med anställning.

Jag kräktes när de skulle ta blodprovet (sjukt nålrädd och en sköterska som tyckte jag var löjlig..), så de trodde jag var påverkad alternativt orolig att något skulle synas på mina prover. Då fick jag vackert kissa med öppen dörr, öppen inspektionslucka och två sköterskor som stod och bligade ur ögonvrån på mig. Hon som tog blodprovet (som för övrigt fortfarande luktade spya..) stövlade in och drog nästan åt sig koppen mid stream så att säga. Kärringjävel..

Hon lät nästan sur när hon ringde upp och berättade för chefen att jag var ren. Vi skrattade åt det i flera veckor efteråt :D
 

Liknande trådar

Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 943
Senast: kryddelydd
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 326
Senast: Svartfot
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 967
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp