överta försäkring

yrbin

Trådstartare
Hej ska köpa en häst som blivit behandlad för knä leds inflammation bak, har haft hästen på prov och ska köpa den nu ska jag ta över försäkringen och hästen haltar i longering på samma ben hon har blivit behandlad i så troligtvis så har hon gått och vrickat sig men jag vill ändåst åka och kolla det och nu när jag ska ta över försäkringen precis som den är så undrar jag om jag kan få problem med försäkringsbolaget när jag använder den på kliniken. För när man tar över försäkringen som den är så ska det inte kunna bli några reservationer. Ägaren har pratat med sitt ombud att det ska gå utan problem sa det ombudet. Vi gjorde så med mamma d ponny som skadade sig precis när vi köpt henne och hon fanns risk att hon aldrig blev mer ridbar el att vi kunde få henne utdömd och då gick det hur bra som helst att göra så för ca 1 1/2 år sedan bolaget är sve**nd

Sv: överta försäkring

varför ska du köpa en halt häst??

är det utrett varför hästen haltar eller gissar ni bara?

kolla upp hästen innan ni köper, inte efter!

Håller med föregående inlägg. Varför köper du en halt häst???
Du kan få reservation på försäkringen i upp till två år på det halta benet.
Leta rätt på en frisk häst isället.

Du får inte reservation på försäkringen om du behåller samma värde och omfattning som den har idag.
Ska du däremot höja värdet eller öka veterinärvården så får du en reservation på höjningen respektive utökningen för just den skadan som hästen har.

Åker du och kollar upp hästen för att den är halt innan du köper den så be nuvarande ägare att han/hon meddelar bolaget att du har hand om hästen just nu.

A

Jag vet faktiskt folk som haft samma försäkring i tre år, varit på klinik och behandlat (ledproblem) och sedan fått reservation på detta i befintlig försäkring. Inget ägarbyte, ingen höjning. Bara behandling. Fräckt.

Vad gäller försäkringar har jag lärt mig att inte ta något för givet. Direktregerlingen tycker jag fungerar otroligt sällan, jag har alltid täckning för de behandlingar som ska göras om det skulle strula.

Har varit i sitsen att fått OK från försäkringsbolaget innan man åkt in, och sedan fått avslag vid direktregleringen via kundtjänst. Så står man vackert där med gnisslande tänder.

Till ts: NORMALT ska försäkringen täcka - om det är en försäkringstyp som omfattar behandlingen (A1 t ex). Tyvärr är det inte alltid det är som det ska...

Hej
Ja många har frågat mig varför man köper halt häst. Idiot grej kan man väl kalla det då jag tyvärr haft mycket otur med hästar jag tittat på och köpte en som jag fick säljaför tack ska du ha då han fördärvat mitt förtroende totalt med många avflygningar och trots från marken, så har jag letat i snart 1 1/2 år på en bra häst och äntligen hittat henne. Hon är röntgad och det visar ingenting som skogs mulle kär hon alltid gå och använda till och det är i huvudsak det jag ska ha henne till. Man ser bara haltheten ibland på böjt spår vid longering aldrig annars. Får henne för bra pris.

Jag förstår dig, men tänk efter ordentligt innan du köper henne.
Man vill ju ha just den hästen man förälskat sig i.
Men det kan kosta dig en hel del om det tex är något kroniskt eller du kanske måste ta bort henne pga skadan?
Är du säker på att försäkringen täcker skadan?
Kan ju vara en gammal skada som skedde innan täcknandet av försäkringen? (Läs Gäller försäkringen-tråden)
Så om jag får råda dig till något, åk till klinik innan du köper henne.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 117
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 593
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 776
Senast: Jamtland
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 897

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat