stjarnhimmel
Trådstartare
Jag har förstått att det är stora översvämningar på vissa håll i Sverige nu. Är det någon här som är drabbad? Hur har ni det och behöver ni någon hjälp från buke?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skönt att det inte är någon risk.Jag är inte drabbad men läste att en å någon kilometer bort har höga nivåer vatten. Ingen risk för mig dock.
citerar tanten, för det är likadant här. Men trots att jag bor på en liten grusås är grundvattnet nu så högt att det tränger upp genom det trasiga betonggolvet i vår källare. Och den grävda brunnen är full, så vi måste tömma den - vi har en borrad brunn i den grävda brunnen och vattnet i den grävda når ibland över mynningen till röret från den borrade brunnen. Och eftersom vattnet i grävda brunnen inte är jättekul (smakar illa) vill vi inte ha ner det i borrhålet.Jag bo på en ås så de är ingen risk för översvämning vid huset. Däremot är alla vattendrag och diken överfulla. Små sjöar på åkrarna.