Ja det är väldigt jobbigt även för de anhöriga.Min ex fru led av det, fan vad det skrämde mig när hon mådde så dåligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det är väldigt jobbigt även för de anhöriga.Min ex fru led av det, fan vad det skrämde mig när hon mådde så dåligt.
Jag har funnits så lång tid, men nya tankar har kommit till. Verkligheten är egen.Brukar du känna dig så här, eller har de här tankarna kommit nyligen?
Sett i ljuset av exemplen som du återgav sedan, så känns det kanske som ett onödigt skämtsamt påpekande från min sida. Filosofer hjälper nog föga när det kommer till en psykiatrisk bedömning av symtom etc.Dom har jag aldrig hört om faktiskt
Det var igår. Hämtade ut mer medc idag även om dom inte var slut riktigt. Måste hinna ju hinna innan högkostnadsskyddet går ut.Har tankarna blivit starkare sedan du pratade med läkaren?
Men det är ändå intressant dockSett i ljuset av exemplen som du återgav sedan, så känns det kanske som ett onödigt skämtsamt påpekande från min sida. Filosofer hjälper nog föga när det kommer till en psykiatrisk bedömning av symtom etc.
Hörde att dröm är en upplevelse och en upplevelse är verklig. Hunden ropar, han vill inte sova själv så jag får gå dit. Kamerans upplevelse kan ju också vara den verkliga. Men bildens upplevelse är min.Då förstår jag. Bra att du träffat en läkare och fått en bedömning.
Det som är verkligheten är det som de flesta av oss har samma uppfattning om. Kort sagt.
Sen kan hjärnan spela en spratt ibland, och man kan få för sig att saker som inte stämmer är verkliga, fast ingen annan ser/hör det.
Ja, absolut. Men det rör nog ihop än mer om man av medicinska skäl upplever overklighetskänslor.Men det är ändå intressant dock
Hur vet man om man har overklighetskänslor?
Det har jag.Jag skulle bli verkligt orolig för mig själv om verkligheten kändes främmande och flytande och inte riktigt där. Overklighetskänslor kan handla om allt möjligt, från biverkningar av mediciner till en psykos eller ett skov i bipolär sjukdom. Jag hoppas verkligen du har bra hjälp och stöd omkring dig.