Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det går väl också att skilja på att känna overklighetskänslor inför sitt eget jag, och inför omgivningen. Jag själv har i perioder upplevt känt overklighetskänslor inför mig själv.Hur vet man om man har overklighetskänslor? Spelar det ens någon roll egentligen? Vem ens bestämmer och avgör hur verkligheten ser ut? Vem är liksom någon att avgöra det egentligen?
Hur vet man vad som är vad? Alltså hur vet man egentligen vem man så att säga är i "verkligheten" så att säga? Eller hur omgivningen egentligen är?Det går väl också att skilja på att känna overklighetskänslor inför sitt eget jag, och inför omgivningen. Jag själv har i perioder upplevt känt overklighetskänslor inför mig själv.
Tja, när du formulerar frågan så... så låter det som filosofiska frågor som tas upp av grabbar som Platon och Kant.Hur vet man vad som är vad? Alltså hur vet man egentligen vem man så att säga är i "verkligheten" så att säga? Eller hur omgivningen egentligen är?
Ja...kanske..eller nej. Fick den frågan faktiskt av läkaren häromdagen, och jag ser det mer som att det är en kommunikation med själen. Eller tvärtom.Upplever du röster som ingen annan hör?
Dom har jag aldrig hört om faktisktTja, när du formulerar frågan så... så låter det som filosofiska frågor som tas upp av grabbar som Platon och Kant.
Röster tänker jag mer som hallucinationer men det kanske hör till overklighetskänslor fast jag aldrig någonsin tänkt så?!?Ja...kanske..eller nej. Fick den frågan faktiskt av läkaren häromdagen, och jag ser det mer som att det är en kommunikation med själen. Eller tvärtom.
Jag läste faktiskt en intressant sak någon skrev i en folktrogrupp att själen kan man skicka iväg tex och sen får man svar, det är alltså den såkallade magkänslan. Att man tänker på ett ställe, skickar iväg själen och får svaret tillbaka, att det är därför som man kan känna när någonting kommer hända tex att man inte väntar besök men ändå känner att snart kommer det att ringa på dörren.Röster tänker jag mer som hallucinationer men det kanske hör till overklighetskänslor fast jag aldrig någonsin tänkt så?!?
Nej, jag är filosofisk.eller någonting annat, vem vet egentligenTS, befinner du dig på sjukhus just nu, eller är du hemma?
Jo det är ju sant!I vissa psykiska sjukdomar, som psykoser, har man kraftigt nedsatt uppfattning om verkligheten. Då är det ganska vanligt att man hör röster eller ser sånt som ingen annan ser.
Min ex fru led av det, fan vad det skrämde mig när hon mådde så dåligt.I vissa psykiska sjukdomar, som psykoser, har man kraftigt nedsatt uppfattning om verkligheten. Då är det ganska vanligt att man hör röster eller ser sånt som ingen annan ser.