Överkänslighets reaktion häst

ishorses

Trådstartare
Är det någon här som haft en häst som fått en allvarlig överkänslighets reaktion?
Vad reagerade hästen på?
Min islandshäst har haft det och ett tag trodde veterinären att han hade Pemfigus men det var istället en överkänslighets reaktion på något.

Sv: Överkänslighets reaktion häst

För att ens komma i närheten utav en uns av sanning, krävs oerhört mycket information om hästens och dess förutsättningar. Och även då kommer det att handla om en hel del spekulationer, men kanske kan vara ideer att kolla upp.

Liknande trådar

Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
968
Senast: Sirap
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 594
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
737
Senast: tara
·
Hästvård I fredags kväll när jag hämtade hem hästarna från sommarhagen såg min lilla (156 cm, nordsvensk/varmblod) ut så här. Självklart ringdes...
2
Svar
39
· Visningar
3 998
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka