överkänslig - Vattensvans

H

hipphoppare

min snart två-åriga tik har i sommar fått vattensvans två gånger, första gången när vi vart vid havet och badat, då visste jag inte vad det var, men förstod sedan när jag fick höra talas om det.. vattnet var säkerligen lite kallt då..

andra gången var mycket underligare, det var bara någon vecka sedan när det regnade mycket. då fick hon också ont av det och hade svårt att sova.. det tog kanske 5 dagar innan det gick över.
Nu vet jag inte vad jag ska göra, ska jag hålla henne inomhus bara för att det regnar?! det känns mycket konstigt. vad är det som orsakar det? har det med nedkylning att göra? ska man ha täcke på eller nåt?? (på sommarn?!)

tacksam för svar från någon som vet mer om detta fenomen!

Sv: överkänslig - Vattensvans

Om du är ute länge i regnet så är det bra med täcke! Om hunden har benegenhet att få vattensvans är det jätteviktigt att hålla hunden torr och varm. Torka hunden ordentligt med en handduk efter regnväder och bad. Man kan också föna bakdel och svans torr och massera lätt!

Sv: överkänslig - Vattensvans

min labbe har också fått vattensvans några gånger, vid bad och regnväder. jag ser till att han har en torr och varm plats att ligga på när vi kommer hem och ska vi vara ute flera timmar i regnväder har han täcke.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 679
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 604
Senast: Ceta
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
969
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 340
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka