A
annapanna123
Sv: Överkänslig mot syntetiska vitamin/mineraler
Kalk får han varje dag utöver Minecylen.
Kalk får han varje dag utöver Minecylen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så vad rekommenderar du? Vad ger du själv din häst?
Strajder, jag vet inte om du antyder att jag på något sätt riskerar min hästs häsla, men om du gör det så är du orättvis.
Vi ger våra hästar Biopromin, ett helt örtbaserat mineral- och vitamintillskott, det bästa jag provat. Vill du veta var man köper det kan jag skicka dom uppgifterna till dig eftersom reklam är förbjuden i Forumet.
För mig betyder sådant, bra att veta och ha i bakhuvudet.
Eller vad just en häst behöver. Du behöver inte se några som helst fördelar, förstår inte va det har med min hästs lilla jodintag att göra. Det handlar inte alltid om vad man som ägare tror på eller inte, hästen skall ha vad den behöver och då tar man det från vad den tål, svårare än så är det inte för mig. Visserligen så kan jag ju ställa ett fat med ren jod i boxen och hoppas han skall andas i sig sin dos, problemet blir då att även andra hästar kan bli drabbade och det vore ju dumt när de kanske inte alls behöver.
Vissa saker kan blir rätt så tjatiga när det glöms bort att ta hänsyn till varje individ och när varje hästägare som går mot stömmen ofta blir tagna för att besitta mestadels okunskap. Information är ofta att jämföra med referensvärde de är tagna som ett medeltal, men säger inte mycket om individen som faller utanför dessa ramar. Ska man bara strunta i dem eller göra som alla andra trots att det inte är det bästa? För mig är det de som ger ökad kunskap och utveckling.
Har du läst innehållsförteckningen? Det är inte svårt att ersätta innehållet i Minesyl!
För att tillverka ett kg tar du
995 gram laktos (mjölksocker)
25 mg askorbinsyra (vitt pulver från kryddhyllan),
0,025 mg Riboflavin (gult pulver från apoteket),
0,025 mg Tiamin (pulver från apoteket),
50 mg krita (Kalciumkarbonat) från färghandeln
7,5 mg Magnesiumlaktat, köpes enklast som receptfri tablett på apoteket
5 mg Kaliumjodid. Från apoteket el välsorterad färghandel.
4,2 gram icke uppgivet innehåll
Sen blandar du och säljer för 175 kr/ kg!
Den traditionella homeopatin spädde ut saker i vatten. Den moderna skolan tycks spä ut ämnena i mjölksocker! Att vuxna hästar inte kan spjälka mjölksocker tycks man inte bry sig om. (dock är det på intet sett olämpligt att ge, men nyttan kan ifrågasättas).
Det finns inte en chans att hästen får i sig de mineraler de behöver på detta sätt!! Dock stor chans att tillverkaren får en god inkomst. HH
Den traditionella homeopatin spädde ut saker i vatten. Den moderna skolan tycks spä ut ämnena i mjölksocker! Att vuxna hästar inte kan spjälka mjölksocker tycks man inte bry sig om.