Övergång från ponny till häst..

L

Lets_Play

Hej..! Har en liten fråga angående fälttävlan på storhäst.. Har tidigare tävlat fälttävlan på ponny.. Upp till lätt klass.. O har ju som sagt fälttävlanskortet då.. Men ja har hört att man ska göra om de praktiskt provet när man går över på häst.. Stämmer det..? Behöver ju veta så ja kan ut o tävla i vår.. =P Tack..! // Emelie, Lets Play..:banana:

Sv: Övergång från ponny till häst..

Det gjorde jag i alla fall när jag gick över. Men jag tror iofs inte att man kan se ngn skillnad på ponny och häst kort.Men det är väl bra om man har hoppat lite på terräng hinder med stor häst innan man ger sig på att tävla.

Lets_Play skrev:
Hej..! Har en liten fråga angående fälttävlan på storhäst.. Har tidigare tävlat fälttävlan på ponny.. Upp till lätt klass.. O har ju som sagt fälttävlanskortet då.. Men ja har hört att man ska göra om de praktiskt provet när man går över på häst.. Stämmer det..? Behöver ju veta så ja kan ut o tävla i vår.. =P Tack..! // Emelie, Lets Play..:banana:

Ja du ska göra om det praktiska provet och få ett F-märke utan P. (Ponnymärket ska innehålla ett litet P)

Jag tog mitt märke på ponny fick då en mycket fin:angel: liten vit klisterlap med endast ett F på. Sedan när jag tog det för stor häst sa han bara att det räckte med ett märke...

Men mitt märke är det bara ett F på.. Gäller det även för häst då..? De klart att man ska träna o så ändå, men då behöver man ju kanske inte åka iväg till nån tränare o ta om de.. =P

det är väl tempot de vill veta att man har koll på...

Jag behövde inte ta om det när jag gick över till häst.

ojj.. nu blev det knapplån :D

knapplån..
ja fick en liten vit lapp på mitt grönakort.. somja råkade tvätta och nu har ja inget...
är de bara o ta kontakt med den tränaren man fick de av , för o få ett nytt??
visserligen planerar ja ingen fälttävlans start men utifall .

joo, man ska ta om fälttävlanskortet för häst, gjorde iaf min syrra..

sarabacklund skrev:
Jag behövde inte ta om det när jag gick över till häst.
ojj.. nu blev det knapplån :D

Beror ju på när du gick över.
Numera SKA man ta om det.
Kanske ska kolla upp dej på nästa tävling? :angel:
Skämt åsido. Man ska idag få ett F med ett litet P på om man tar för ponny. Alla får kanske inte det och då går det knappast att kolla upp heller.

aa, men de är nytt nu..så dom borde ju inte kunna kolla upp de..;)

Ja det var väl en fyra år sedan jag gick över. När jag tog på ponny för kanske 6-7 år sedan, ojj vad längesen det lät;) , så fick man inget P efter F:et på kortet.

Kanske ska kolla med tränaren ;)

är det verkligen ngn större koll på det på tävling?? får man åka hem om man fortf. kör med "ponnykort"?

Det tror jag inte. Hur ska dom hålla reda på det?

Binsan skrev:
är det verkligen ngn större koll på det på tävling?? får man åka hem om man fortf. kör med "ponnykort"?

Vid två tävlingar har vår dotter blivit tillsagd att visa sitt kort. Vid den ena tävlingen hade en tjej i kön bara ponnykort och fick inte starta. Såvisst kan det förekomma.

Samma var det med ett ekipage som föröskte starta 100-klass. Hon hade 3 starter i deb men med 72, 76 och 78 straff i dressyren... Hon föll i en slumpkoll på en tävling. Många kommer nog igenom...

jag har också fått visa mitt några gånger. sitter fortfarande och väntar på att "märke 2 " ska komma har bara ett intyg från provtränaren och det är från 2004:angel:

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: hhere
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 040
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 827
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka