övergång från bana till ridhäst

E

Erikan

Jag går i tankar om att skaffa mig ett till fullblod.
Kollar på allt mellan himmel och jord :-)

Min fundering som jag hoppas ni skulle kunna hjälpa mig med är HUR man på BÄSTA sätt trappar ner och hjälper en häst som gått på bana att komma till ro som ridhäst?

då tänker jag i allt.
upplägg av träning, foder, hantering... ja allt!

Är det någon speciellt ni tycker man ska tänka på i jakten på en ny stjärna?

Tacksam för era svar!

Sv: övergång från bana till ridhäst

Finns massa gamla trådar om detta ämne, så om du söker kommer du få en massa bra svar! :)

Är en fullblodsmänniska som har arbetat med galoppen samt har föredettingar hemma. Ge dem tid och harmoni. Inte så mycket kraftfoder. Kraft Grov 90 eller 125 är bra. Min afår 2kg/dag. Fri tillgång på grovfoder. Det tar lång tid att bygga om dem. DEt är en ny världs som öppnas för dem och de brukar gilla att vara ridhästar. Köp ett fullblod som är lugn i ledvolten och lugn och harmonisk på träning. De är individer.

Hittar du någon bra?
Jag är dålig på att söka och hittar nada... :o

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 993
Senast: lizzie
·
Hästhantering Hej! Jag har en liten fundering gällande när en ponny kan räknas som färdigutvecklad både fysiskt och mentalt. Jag är medryttare på en...
Svar
19
· Visningar
1 875
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 605
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar