Sv: överdriver jag ?
I min ungdom var jag dum nog att gå med på en sådan otroligt dum formulering i ett kontrakt. En unghäst som jag skulle utbilda åt ägaren... gratis...
Kontraktet skulle skrivas när hästen lämnades och Då krävde ägaren att jag skulle godkänna hästens tillstånd, och att jag skulle vara ansvarig för hästens vet. kostnader.
Jag vart så ställd så jag gick med på det, väldigt dumt.
Efteråt fick jag veta att hästen hoppat över bommen påväg till mig. (trotts att ägaren lovat att hästen var 110% transportsäker).
Redan dagen efter ankomst var hästen sjuk, och så fortsatte det.
Först fick hon en knytnävesstor bula redan på morgonen, trotts att hon inte varit med de andra hästarna. Denna kom från att hästen hoppat över bommen på väg till mig.
Sedan fick hon ett svullet ben utan förklaring. väldigt konstigt då jag inte ridit henne mer är några minuter i skritt.
Vet.kostnaderna för bölden, som kom pga att hästen hoppat över bommen, lovade ägaren att själv stå för eftersom det hänt innan ankomst. Det gjorde h*n dock aldrig...
Den läxan kostade mig ett par tusenlappar. Jag sa upp avtalet efter att hästen varit konstant skadad i 2 månader, ägaren vägrade först ta hem hästen men gav med sig tillslut. Samma dag som hästen skulle åka ringde hon och sa att hon inte kunde ta emot hästen och att jag var så elak som tyckte att hon skulle behöva fixa någon som tog emot hästen, men jag stod på mig och sa att hästen inte fick stanna kvar.
Ägaren var den som beställt transporten, enligt kontraktet skulle vi båda dela på transportkostnaden, när hästen lastats och skulle åka frågade transportören (firma) "Det var du som skulle betala hela sa XXX?"
Inte nog med att hon lurat mig på vet.kostnaderna för en sjuk häst, hon försökte lura mig att ta hela transportkostnaden.