J

jump_

är det nån som har hört talas om att överben kan flytta på sig?:confused:
 
Sv: överben

Hur skulle det gå till? Överben är ju när det byggts på nytt ben utanpå det gamla. Tex ett slag mot benet eller överansträgning så kroppen bygger på "mer ben" utanpå det "gamla" för att skydda sig. Det sitter fast i skelettet (dvs det ÄR en del av skelettet) så hur skulle det kunna flytta sig?

Lite nyfiken på var du hört det påståendet ifrån. ;)
 
Sv: överben

nej grejen var att min häst har överben på både fram (aldrig har problem med det) för några dagar sedan när jag gick igenom benen efter en terrängträning så kunde jag inte känna det ena överbenet...Kände det som han har på v fram men det som han har haft på h fram var typ "borta"...Blev lite fundersam..Kanske var jag som inte kände tillräckligt men jag är typ 80% säker på att det var borta...Kanske inte samma häst :p
 

Liknande trådar

Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
3 085
Senast: Freazer
·
R
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
427
Senast: Pegasus63
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 507
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
26
· Visningar
1 120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp