Sv: Överben

I hela benet???Du menar väl att det är ett litet lokalt område som typ en ärtas upp till köttbulles storlek som är svullet,annars är det nog något annat än ett
överben!!!

Nej, sorry, jag uttrycker mig lite klumpigt. Tänker hälften och skriver hälften.
Jag är ännu inte rädd för att det har bildats ett överben utan jag ville veta hur, var och varför det blir som det blir med överben.
Hon är svullen en bit nedanför hasen på insidan, ca 5cm från hasen och ner.
På morgonen är hon svullen hela vägen ner till kotan, dock bara på insidan..
Ingen JÄTTEsvullnad utan mer en "normal" svullnad.
Men tid är bokad hos veterinär för undersökning.
Min misstanke är att hon sparkat sig själv ochh om jag förstått rätt så är det så ett överben kan bildas.

Ursäkta röran i inläggen!

Liknande trådar

Hästmänniskan Något stall med bra och rättvist sätt att fördela röda dagar och annat arbete i stallet mellan uppstallade i box? I stallet jag står i...
Svar
12
· Visningar
1 665
Senast: Fibusen
·
Utrustning Vi ska testa en Ordo Victoria på vår ponny. Jag har bara sett den på bild, så vet inte ens om den passar än.. men.. jag känner inte till...
Svar
7
· Visningar
872
Senast: Robina
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
696
Senast: Shaggy
·
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 039
Senast: Eagle1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka