över 8 h i hagen = vindskydd

Sv: över 8 h i hagen = vindskydd

nu har jag fått hjärnsläpp (tokförkyld) men har du en länk till dokumentet där den här lagen står skriven på nätet? PM:a :bow:

Vid den här typen av ärenden brukar kommunerna i första hand komma med ett föreläggande o i andra hand ett vitesföreläggande, först därefter kan det bli aktuellt med åtal för brott mot djurskyddslagen.
PL

ankans skrev:
ja, kanske det, men när jag hade skjul till mina (har inte längre) så gick de inte in där när det var varmt, för där var varmare och luften stilla.. Men visst det beror naturligt vis på typ av skjul. Jag hade hellre sett en lag som reglerade att hästarna ska vara ute ex antal timmar per dag..

Mina står inne nästan hela dagen då det är riktigt varmt ute. Då undkommer de den gassande solen och de flesta flygfän.

I danmark så behöver man inte ha ligghall till islandshästar och shettlandsponnyer (kanske det är någon mer ras) dessa raser är tåliga mot väder och vind av naturen. Syrran bor i danmark och har sina islandshästar ute året om utan ligghall, de har däremot skog att gå in i om de vill.

Lånas knapp..

Jag måste ju säga att det är lite fascinerande....

De som skrivit den här bestämmelsen kan ju inte ha studerat hästar särskilt mycket. Våra hästar är så gott som ALDRIG inne i ligghallen på vintern, däremot går de gärna in på sommaren.

Liknande trådar

Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 016
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 062
Senast: Lavinia
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 163
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar