oväntat tävlande!!

H

Hilly

Så det kan bli!
Åkte på tävling igår för att vara groom, men när vi väl kom dit så fick vi veta att det fattades en i laget. Eftersom varje häst tydligen fick göra tre starter så fick jag köra dressyren med den hästen jag skulle åka groom med. En av de andra hästarna i laget fick gå en extra runda i precision.

Och jag som inte har kört häst på över ett halvår:eek: Men det gick faktiskt ganska bra. Om man bortser från att jag i vanlig ordning körde med en halvmeter för lång töm:angel:

Jättekul var det i alla fall. Tack Britta för att jag fick låna din häst. Hon är underbar:love:

toppan2.jpg

toppan1.jpg

Sv: oväntat tävlande!!

Kul! :banana:
Skönt kanske att ha sluppit gå omkring och varit nervös också, utan bara "slängas" in så där... :D

Såg trevligt ut ialla fall.

Nä, jättebra! Jag hann inte bli nervös alls. :)

Och sen så blev det inte så stor press på att göra ett bra resultat när man blir inslängd sådär med en häst man aldrig kört förut. Bara det gör att det går bättre:D

Hilly skrev:
Nä, jättebra! Jag hann inte bli nervös alls. :)

Och sen så blev det inte så stor press på att göra ett bra resultat när man blir inslängd sådär med en häst man aldrig kört förut. Bara det gör att det går bättre:D
Va härligt!
Har du fått blodad tand nu så det blir mer om möjlighet ges?

Jadå, fast jag visste ju redan att det var kul att tävla körning. Har bara ingen möjlighet att ha häst just nu. Har dock fått erbjudanden från flera håll nu att komma och köra deras hästar, så jag får väl se till att få det gjort också. Och så kommer jag köra min egen häst i sommar när jag skall bo hos mamma, men då blir det inget tävlande eftersom hästen förhoppningsvis kommer att vara dräktig då.

Det är ju Toppan! Henne har jag haft i träning och tävlat en del Britta köpte henne från oss för ett par år sedan. Super trevlig häst som är helt okomplicerad. Men jag håller med korta tömmarna och håll ihop hästen, det är ju dressyr som skall köras;)
Hon är riktigt snabb i maraton och i övrigt en pärla som sköter sig perfekt!
/M

Jag vet att du har kört henne. Märks att grundkunskaperna sitter där de ska. Hon gick jättefint en stund på framkörningen,men där var väldigt tungt så hon var lite trött när jag körde programmet.Hon hade ju redan gått dressyren och en tung precisionsbana innan. Och konditionen kanske inte är den bästa.Annars hade formen säkert varit lite bättre.

Jättekul var det i alla fall att få köra en såpass lydig och känslig häst.

Britta ska köra maraton med henne här i åkerbo den 20 maj, så då får vi se hur det går.

miamiamia skrev:
Hon är riktigt snabb i maraton och i övrigt en pärla som sköter sig perfekt!
/M

Tänk nu på att Toppans stackars gamla matte inte har kört någon maraton än i sitt liv, så att ni inte sätter ribban för högt, Mia och Elin (då kanske jag slänger över tömmarna till dig Elin):D
För övrigt håller jag med om att min lilla gula pärla är en alldeles underbar liten häst:love:

Jag ska skog nog peppa dig så att du vågar köra en riktigt fin maratonrunda ska du se. Men det viktigaste är inte att det går fort,utan att vi kommer runt helskinnade alla tre och att du är nöjd. Jag tror att om du bara styr runt lugnt och fint så fixar Toppan resten.:)

Hilly skrev:
Men det viktigaste är inte att det går fort,utan att vi kommer runt helskinnade alla tre och att du är nöjd.

Precis min filosofi!!!;)

Hejsan! måste bara fråga..... är det Toppan som är efter Cornelia?? då har jag sett henne som föl,:bump:

Vad fin hon är, jag hade min pålle i samma stall som Cornelia, så jag såg Toppan växa upp lite ialla fall:rofl: kul att se att de blev en körhäst av henne. hon ser jättetrevlig ut:banana:

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 982
Senast: QueenLilith
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 633
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 428
Körning Hej är lite smått sugen på att skaffa häst igen och har blivit erbjuden en äldre fd travare. den har de senaste 4 åren inte blivit körd...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 916
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar