Oväntade saker ni finner läskiga

Derivata

Trådstartare
Vad har ni för icke självklara kanske lite knäppa grejer som ni finner obehagliga/läskiga?

Min är toaletter inbyggda under en trappa, ni vet där man kan se trappstegen underifrån, jag vet inte varför jag tycker att det är lite småläskigt, det är ju inte så att trappstegen brukar vara öppna utan de är ju alltid inbyggda. Men det är något med formen, eller jag vet inte, har alltid undvikt sådana toaletter, får en krypande känsla i kroppen om jag måste använda en sådan toalett :D
 
Vad har ni för icke självklara kanske lite knäppa grejer som ni finner obehagliga/läskiga?

Min är toaletter inbyggda under en trappa, ni vet där man kan se trappstegen underifrån, jag vet inte varför jag tycker att det är lite småläskigt, det är ju inte så att trappstegen brukar vara öppna utan de är ju alltid inbyggda. Men det är något med formen, eller jag vet inte, har alltid undvikt sådana toaletter, får en krypande känsla i kroppen om jag måste använda en sådan toalett :D
Balkonger som bara hänger fritt. Vägrar vistas på såna haha. Går bra om det är andra max tredje våningen inte annars.
 
Vad har ni för icke självklara kanske lite knäppa grejer som ni finner obehagliga/läskiga?

Min är toaletter inbyggda under en trappa, ni vet där man kan se trappstegen underifrån, jag vet inte varför jag tycker att det är lite småläskigt, det är ju inte så att trappstegen brukar vara öppna utan de är ju alltid inbyggda. Men det är något med formen, eller jag vet inte, har alltid undvikt sådana toaletter, får en krypande känsla i kroppen om jag måste använda en sådan toalett :D
Små toaletter överlag. Jag går aldrig på en såndär liten toalett där rummet är så litet att bara toalettstolen + handfat for plats.

MEN. Detta gäller bara i bostadshus. Inte på universitetet, toaletter på allmän plats osv... Då har jag inga som helst problem?
 
När jag var liten, kanske 5 år? Drömde jag om att det låg ett skelett i toaletten (skallen i toastolen och resten av kroppen ut genom röret, så att säga).

Sen dess måste jag titta ner i toastolar innan jag sätter mig ner. Liksom verkligen titta!

(Jag vet att det är helt irrationellt)
 
Täcket åt fel håll!! Alltså när det hamnat så att öppningen på påslakanet är vid huvudändan av sängen istället för fotänden. Blir äcklad och om sambon är där får han vända rätt på det åt mig.
 
När jag var liten, kanske 5 år? Drömde jag om att det låg ett skelett i toaletten (skallen i toastolen och resten av kroppen ut genom röret, så att säga).

Sen dess måste jag titta ner i toastolar innan jag sätter mig ner. Liksom verkligen titta!

(Jag vet att det är helt irrationellt)
Så var det för mig efter att ha hört om ormar som simmade upp i toastolen och sett klipp på stora spindlar som folk försökte spola ner men som bara gömde sig under sitsen tills det spolat klart. Var tvungen att titta både i toaletten och under ringen. Satt i långt upp i vuxen ålder...

Aktualiserades igen när bekanta hade problem med att råttor kom in genom avloppet, men då mer att jag blev supernoga med att stänga toalettlocket och toalettdörren. Den är väl inte lika orimlig eftersom det faktiskt kan hända, och jag är inte det minsta rädd för råttor (vilket jag är för ormar och spindlar) men vill ju inte ha dem i lägenheten.
 
Ta i bomull, fy f*n vad vidrigt.
Alltså inte bomullskläder och liknande, utan sån där ren bomull som ligger förpackat i plastpåsar.
 

Bifogade filer

  • IMG_20241023_113543.webp
    IMG_20241023_113543.webp
    31,6 KB · Visningar: 5
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag brukar förvara eventuella mynt i hundbajspåsar, så kan man liksom öppna den utan att ha mynten direkt i handen. :D
 
Kycklingen i Max hamburgare och nuggets. Jag förstår rent logiskt att den är färdig osv men det är något med konsistensen som får mig att tänka på rå kyckling.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 157
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 015
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 917
Senast: zassoo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Inte bara musik påverkar min energi och mitt sinnes- och känslotillstånd. Jag blir även påverkad av platser. (Och träd. Och stenar. Och...
Svar
0
· Visningar
554
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp