Oväntade kommentarer

jag fick en fejjan kommentar haromdagen av en "god" van. Hon var glad over att jag bor en 13timmars flyresa bort fran maken :crazy: tydligen skulle hon inte klara av om jag skulle bli gravid, sa da ar det ju tur att maken ar sa langt bort att det inte kan handa :eek: (hon ar medveten om att jag inte ens vill ha barn).

Hon var som vanligt dyngfull sa jag sa at henne att ga och lagga sig. Om man nu vill ha barn kanske man skulle ordna upp sitt eget liv och inte vara missunnsam nar vanner runtomkring en far barn :meh:

- saknar maken, har inte sett honom sedan 3:e Januari, och chansen ar att jag inte ser honom innan jul :(:cry:

Vilken fruktansvärt otrevlig vän som säger sådana saker :( :mad: Eller snarare, vilken otrevlig människa för det där är inte det minsta vän-aktigt!

Och låter urtrist att vara ifrån varandra så länge :(

Singapore :) doktorand i teoretisk ekologi (drom doktoranden, att den ar i Asien ar en bonus. Trivs oerhort bra i den har delen av varlden fast jag aldrig varit pa besök innan jag flyttade). Det ar lite hektiskt, eller jag haller mig upptagen sa jag har sa lite tid som möjligt att sakna pa :angel:

Singapore :) doktorand i teoretisk ekologi (drom doktoranden, att den ar i Asien ar en bonus. Trivs oerhort bra i den har delen av varlden fast jag aldrig varit pa besök innan jag flyttade). Det ar lite hektiskt, eller jag haller mig upptagen sa jag har sa lite tid som möjligt att sakna pa :angel:
Men wow vad coolt! Vad häftig du är! Det är alltid så kul att höra om folk som gör spännande saker :)

En gång när jag åkte tunnelbana satt en mamma och hennes lille son mittemot. Pojken hade en stor godispåse som han mumsade ur. Rätt som det var nös han kraftigt och allt snor hamnade i påsen. Först blev han förvånad, sedan äcklad - och därefter listig.

Han sträckte fram påsen till mig, log och sa artigt: - Varsågod, du får gärna smaka! Men bara det översta lagret!

Åh, @aprilmaj , det där påminner mig om en gång i Spanien då en unge drog värsta spottloskan på golvet inne i en affär :wtf:. Jag tittade förfärat, och äcklat säkert, på min sambo och sa "Did you see that?" varpå mamman till barnet tittade på mig med mord i blicken och sa "If it bothers you - clean it up" eller nåt i den stilen. Mitt ansiktsutryck: O_o

Hu, vilken morsa. Inte konstigt att ungen gjorde som han gjorde, upplärd låter det som.
Men "min" unge i tunnelbanan var bara gullig och smart :D

Vad sägs om "jag har haft tre stycken jättejobbiga förlossningar och mina barn blev inte hälften så söta som ditt".
Ehum?!

"Men rider du travare så kan du ju inget".
Ehum igen...

" Har ni jordbruk och lantbruk? "
När jag frågade hur hen menade fick jag till svar att "djuren bor väl på lantbruket och maten till djuren på jordbruket"
Ja, jag hade svårt att hålla mig för skratt.

För någon månad edan stoppade en kvinna i 55-60 årsåldern mig när jag var på väg in på Willys och sa med en väldigt fart och inlevelse "Åh du är så söt du är en GULLIS!". Sen var hon borta lika snabbt. Haha så sött!

Sen hade jag ett samtal med en kompis en sen kväll när vi var ute och jag vet inte hur vi kom in på det med hen sa " Du ska bara veta att du kan få precis vem du vill, du är alltid den vackraste i alla rum" :love:

Får höra en massa goa kommentarer i mitt jobb också, jobbar inom hemtjänsten och många av de som är gamla är också lite röriga...

Äldre man som betraktar mig när jag krånglar på mig skor och jacka och gör mig redo för att gå till nästa ställe:
Åh om jag bara vore så smidig som du. Vet du vad jag skulle göra då? Jag skulle köpa mig en Toyota!

Och en dam i 90årsåldern berömde Arja Saijonmaa när hon dansade förbi på tv genom att säga "Hon är ju långt över 90 år, tänk vad hon är välbevarad!"
Samma dam har också sagt till mig vid flertal tillfällen "Du har ju bott här i alla år". Hon bor i ett seniorhus för människor som är 55+ ;).

Min mest oväntade kommentar som jag fått är nog när en jättesöt tjej kommer fram till mig, tittar mig i ögonen och säger; -Fan vad snygg du är i den toppen! Är de äkta? (och klämmer tag i tuttarna) varpå hon fortsätte med; -Mina är också fina men de har jag fått betala för! (stolt leende)

Samma dam har också sagt till mig vid flertal tillfällen "Du har ju bott här i alla år". Hon bor i ett seniorhus för människor som är 55+ ;).
:laugh: Så gulligt!

Jag jobbar också med äldre, lite röriga, människor. En vanlig kommentar är "förlåt att jag väckte dig, hoppas att du kan somna om!" fast jag har förklarat en triljard gånger att jag arbetar vaken natt. Det är fint att de bryr sig så. :D

På temat oväntade kommentarer så sa en äldre tant på jobbet till mig att "du rör dig så graciöst". Första och enda personen som har uppfattat mitt rörelsemönster som graciöst kan jag lova! Perceptionen var nog inte tiptop...

En gång när jag åkte tunnelbana satt en mamma och hennes lille son mittemot. Pojken hade en stor godispåse som han mumsade ur. Rätt som det var nös han kraftigt och allt snor hamnade i påsen. Först blev han förvånad, sedan äcklad - och därefter listig.

Han sträckte fram påsen till mig, log och sa artigt: - Varsågod, du får gärna smaka! Men bara det översta lagret!

Hahaha! :D Det där gjorde min dag! Extremt listig unge.

@Sleepy Jag visste inte vad jag skulle säga eftersom hon sa det på ett sådant sätt att det helt klart var en komplimang. Så jag var tyst en stund och sa att jag gillade toppen massor och att det var synd den börjat gå sönder. Samt att jag konstaterade att jodå de var helt äkta...

Jag och en kompis åkte tvärbana. När vi hunnit åka en station så kommer det ett mans(?)gäng på, 30-40 år gamla och sätter sig bredvid oss, fulla, glada och taggade. Dom börjar prata med oss så som vissa fulla människor gärna gör (vart ska ni? vad ska ni göra där? etc). Sen säger en av männen "ska ni ha lite kokain eller?". Klockan 14 en lördag. Vi tackade vänligt men bestämt nej.

Samma snubbe kläckte ur sig "Du är söt. Inte för att jag raggar på dig eller nåt, men du är faktiskt söt". Eh, jaha? Värst av allt var att något äckel i gänget tog min kompis på rumpan när vi gick av. :( Usch.

Det @niphredil skrev fick mig att komma ihåg!
Sambons ena syrra (25 år) var på väg hem och var kanske någon meter från dörren när en kvinna kommer gåendes med sitt barn på andra sidan vägen.
Då säger mamman: "Kolla där! Där är den där tanten som alltid ser så himla sur ut!"
Hon visste såklart inte vad hon skulle säga!
Jag blev så arg när jag fick höra det! Den här syster har själv uttryckt hur jobbigt hon tycker det är att hon kan se sur ut fastän hon inte ens är det! :(

Liknande trådar

Relationer Måste lyfta ut frågan ur Nätdejtingtråden, för där försvinner den och jag känner mig plötsligt så down :( Har daglig trevlig kontakt...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
19 894
Senast: hestmannen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar