ovädret Sven

Sv: ovädret Sven

Här i Danmark heter stormen Bodil, men blåser DET gör det :)! Polisen avråder från att man går ut och ALLA tåg i hela landet är inställda.

Yes. Det blåser som attan här och har gjort större delen av dagen. Är glad att jag inte har häst längre, så slipper jag oroa mig för att ta mig dit nu på kvällen.

Satt istället kvar lite längre än vanligt på universitetet och pluggade, när jag skulle bege mig hemåt för lite drygt en timme sen hade jag "glädjen" att upptäcka att en klädinssamlingscontainer blåst omkull mot/på min bil. :meh:Har inte inspekterat så noga än men såg en del repor och bucklor på passagerardörren... Väldigt kul.

Nä, det är rejält antiklimax här :meh: inte för att jag vill att det blir kaos men vi i Dalarna har klass 2-varning och jag har varit med om värre klass 1 i Jämtland. Det har kommit kanske 5-6cm snö och det har börjat blåsa lite mer men det är inte storm, det blåste värre i förra veckan.

Här blåser byar nästan konstant på 32-35m/s.
Känns som stugan ska lyfta. Bor med havet rätt nedanför och inget skydd ivägen så det blåser på rätt rejält kan jag lova . Och ösregnar .

Oh, yes :)
Mitt ute på min åker där jag bor blåser det rejält!
Flera takpannor har rasat och vi var tvungna att vara två för att öppna ytterdörren! Hästarna fick gå in till lunch.
Tja, ungefär så.....

KL

Japp, det har blåst ordentligt hela kvällen, och när jag åkte hem från stan (en resa på ca 20 min) så gick vädret från snöblandat regn till full snöstorm! Fick krypköra hem i 30-40 km/h.

Här är Sven på max nu ,full storm .Regn till o från. Alla tåg ,bussar,öresundsbron ,färjor är inställda .Klass 3 varning. Medelvind 32 o by vind 46 på öresundsbron nu. Hus,balkonger ,långtradare blåser omkull .Strömlöst på många ställen. Södra Skåne .

Här flyger nån slags blandning av snöflingor och regn på tvären istället för att falla rätt ner, detta på en ort nånstans i Sverige.:)

Här på gränsen mellan Småland och Västra Götaland är det än sålänge ganska lugnt. har kommit mycket nederbörd, både i form av regn, snö och allmänt blask.
Har blåst hårt tidvis, men är för tillfället väldigt lugnt.
Får väl se om det kommer nu framåt småtimmarna som de har sagt.

Mvh Domino_s

kl

Här i Hässleholm inne i stan viner det i knutarna utanför och så har de ställt in alla tåg. Men just här inne i stan är inte så farligt. vet inte hur jag ska ta mig till jobbet i Höör imorgon dock...

//r

Här har det blåst och regnat som bara den hela dagen men nu verkar det ha mojnat så nu tänkte jag gå ut och släppa ut hästarna strax! :) De har fått stå inne sen i förmiddags pga av skitvädret..

Blåser rejält utanför Lund. Skakar i huset och strömmen kommer och går. Får, hästar och höns är instängda i sina stall medan hundar och katter ligger och sover inne i huset.

Var fint, lugnt, vindstilla och tillochmed lite sol här i Gävleborg under förmiddag, molnigt men fortfarande lugnt och utan nederbörd eftermiddag. Vid... 5-snåret började det dala lite snöflingor, antar att jag kan se det som snöstorm nu, fast det blåser mindre än jag trodde det skulle göra. :D
Kanske 1 dm snö såhär långt, max. Skulle få upp mot 3 dm under natten hörde jag.

Skulle inte förvåna mig om Lund flyttat ett par decimeter österut till imorgon :crazy: Och jag ska dels försöka ta mig till universitet och göra en tenta imorgonbitti och dels hitta ett fungerande tåg till Stockholm på eftermiddagen.

Jag gillar normalt oväder men Sven kom jävligt olägligt! :mad:

Balkongerna på huset min kompis bor i har blåst ner i Malmö. Hon är på sjukhus men mår efter omständigheterna bra :(

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Inför stor publik avgjordes årets upplaga av Agria Pony Trophy i dressyr på Jönköping Horse Show. Kategori B vanns av gårdagens tvåa...
Svar
0
· Visningar
241
Senast: Gunnar
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
911
Senast: Sirap
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Upptäcktsresanden Sven Hedin var hyllad, världsberömd och umgicks med kungar, men hans politiska felsteg på 1930-talet gjorde honom än...
Svar
0
· Visningar
172
Senast: Gunnar
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 858
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar