Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Yes. Det blåser som attan här och har gjort större delen av dagen. Är glad att jag inte har häst längre, så slipper jag oroa mig för att ta mig dit nu på kvällen.
Satt istället kvar lite längre än vanligt på universitetet och pluggade, när jag skulle bege mig hemåt för lite drygt en timme sen hade jag "glädjen" att upptäcka att en klädinssamlingscontainer blåst omkull mot/på min bil. Har inte inspekterat så noga än men såg en del repor och bucklor på passagerardörren... Väldigt kul.
Nä, det är rejält antiklimax här inte för att jag vill att det blir kaos men vi i Dalarna har klass 2-varning och jag har varit med om värre klass 1 i Jämtland. Det har kommit kanske 5-6cm snö och det har börjat blåsa lite mer men det är inte storm, det blåste värre i förra veckan.
Här blåser byar nästan konstant på 32-35m/s.
Känns som stugan ska lyfta. Bor med havet rätt nedanför och inget skydd ivägen så det blåser på rätt rejält kan jag lova . Och ösregnar .
Oh, yes
Mitt ute på min åker där jag bor blåser det rejält!
Flera takpannor har rasat och vi var tvungna att vara två för att öppna ytterdörren! Hästarna fick gå in till lunch.
Tja, ungefär så.....
Japp, det har blåst ordentligt hela kvällen, och när jag åkte hem från stan (en resa på ca 20 min) så gick vädret från snöblandat regn till full snöstorm! Fick krypköra hem i 30-40 km/h.
Här är Sven på max nu ,full storm .Regn till o från. Alla tåg ,bussar,öresundsbron ,färjor är inställda .Klass 3 varning. Medelvind 32 o by vind 46 på öresundsbron nu. Hus,balkonger ,långtradare blåser omkull .Strömlöst på många ställen. Södra Skåne .
Här på gränsen mellan Småland och Västra Götaland är det än sålänge ganska lugnt. har kommit mycket nederbörd, både i form av regn, snö och allmänt blask.
Har blåst hårt tidvis, men är för tillfället väldigt lugnt.
Får väl se om det kommer nu framåt småtimmarna som de har sagt.
Här i Hässleholm inne i stan viner det i knutarna utanför och så har de ställt in alla tåg. Men just här inne i stan är inte så farligt. vet inte hur jag ska ta mig till jobbet i Höör imorgon dock...
Här har det blåst och regnat som bara den hela dagen men nu verkar det ha mojnat så nu tänkte jag gå ut och släppa ut hästarna strax! De har fått stå inne sen i förmiddags pga av skitvädret..
Blåser rejält utanför Lund. Skakar i huset och strömmen kommer och går. Får, hästar och höns är instängda i sina stall medan hundar och katter ligger och sover inne i huset.
Var fint, lugnt, vindstilla och tillochmed lite sol här i Gävleborg under förmiddag, molnigt men fortfarande lugnt och utan nederbörd eftermiddag. Vid... 5-snåret började det dala lite snöflingor, antar att jag kan se det som snöstorm nu, fast det blåser mindre än jag trodde det skulle göra.
Kanske 1 dm snö såhär långt, max. Skulle få upp mot 3 dm under natten hörde jag.
Skulle inte förvåna mig om Lund flyttat ett par decimeter österut till imorgon Och jag ska dels försöka ta mig till universitet och göra en tenta imorgonbitti och dels hitta ett fungerande tåg till Stockholm på eftermiddagen.
Jag gillar normalt oväder men Sven kom jävligt olägligt!
Hästnyheter Jag har också cyklat mycket och håller inte med. En häst förstör inte en hårdgjord grusväg, speciellt inte om den är såpass hård och fri...
Hästnyheter Minskade kostnader för att börja tävla och enklare för föreningar att arrangera tävling. Det är några av nyheterna som Tävlingssektionen...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.