E

ecssory

Vill ändra avsändare när jag skickar mail! Vart gör jag det?
 
Sv: Outlook!

Vadå ändra avsändare :confused:
Har du mer än ett konto då?
Menar du växla mellan olika konton som alla ligger i Outlook kanske?
 
Sv: Outlook!

Nej,nej!

När jag i begynnelsen skaffade bredband och fick nytt konto till outlook så fick jag någonstans skriva in vad det skulle stå för avsändare när jag skickar mail.
När jag nu skickar mail till folk så ser de som "rubrikrad" till mailet mitt och sambons namn. Jag skulle vilja ändra detta nu till enbart Mitt namn!

Förstår du?
 
Sv: Outlook!

1. Klicka på Inkorgen (Inbox), och välj Konton (Accounts) i Vertyg-menyn (Tools)
2. Välj det konto du vill ändra och klicka på Egenskaper (Properties)
3. Skriv in valfritt namn vid Namn (Name box) och klicka på OK och sedan Stäng (Close)
 
Sv: Outlook!

Gå in i Outlook, välj Verktyg, Konton, Egenskaper. Under Användarinformation, Namn: bör du se ditt och sambons namn. Där kan du ändra.
 
Sv: Outlook!

Gå in på det konto du ska ändra på och ta sedan egenskaper. Nånstans där finns användarinformation och där kan du ändra namnet.
 
Sv: Outlook!

HA! Ni är bäst och jag känner mig korkad. Satt i 30 minuter och letade tillslut surnade jag till och kände att det skulle gå snabbare om jag tog hjälp!

Danke!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
626
IT & mobiler Det startade med att jag fick gmail (som jag aldrig använder) om en bokning på ett hotell i ett grannland. Mailade tilbaka och sa att...
2
Svar
33
· Visningar
2 674
Senast: Mia_R
·
IT & mobiler När jag ska läsa min mejl och klickar på outlook där jag har mejlen så öppnas LinkedIn. Varje gång. Vad har gått snett och vad gör jag...
Svar
2
· Visningar
446
Senast: Wille
·
Samhälle Jag gillar ju inte att prata i telefon så mailar till kundtjänst om nåt är fel etc. Det kan ju bli några mail fram och tillbaks då innan...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 683
Senast: Dimmoln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp