Ouppfostrade barn

Mirre

Trådstartare
Vad klassas som ouppfostrade barn enligt er?
Vad är det som gör att vissa blir så?
Har föräldrarna verkligen så svårt att uppfostra sina barn?

Hade besök här för ett tag sedan. Dem ungarna försökte välta babysittern när Isak satt i :eek:
Rev upp hela hans vagga med madrass och allt.
Var på hunden hela tiden så vi fick stänga in henne till slut.
Tjatade om glass, bulla m.m hela tiden!

våran säng lät dem bli men tycker ändå inte om att andra springer och rotar i våra grejer. Spec inte i sovrummet.
(vårat sovrum är VÅRAT sovrum. Där har ingen annan nån anledning och gå in)

Isaks babygym slängde dem in i köket:crazy:
Fick torka piss efter dem på toan när jag skulle in där.
Fick spola efter dem också. Det är väl ändå föräldrarnas sak?

Kan man kräva att dem har ungarna hemma nästa gång dem kommer?

Sv: Ouppfostrade barn

En del barn kämpar förtvivlat för att få sina föräldrars uppmärksamhet. Kanske är det vad de gjorde. Då verkar de nog rent odrägliga.
Även negativ uppmärksamhet är uppmärksamhet.

Man kan ställa högre krav på äldre barn naturligtvis så uppfostran är ett ganska relativt begrepp tycker jag.

Sen vet jag inte om ett barn som vill ha uppmärksamhet är samma sak som ett ouppfostrat barn.

Jag minns när jag var på ett rätt spontant besök hos en kompis, hennes sexåring var skitjobbig tyckte jag, inte ouppfostrad utan just lät inte sin mamma vara ifred med mig den korta stunden jag var där. Men å andra sidan förstår jag honom. Han är van vid 100% mammas uppmärksamhet och plötsligt så var jag där och stal vad som var hans. Det hade nog funkat jättebra om det hade varit planerat och han hade vetat vad som gällde.

Sen barn som röjer och hoppar i möbler och sånt - ja, det räknar jag som ouppfostrat. En sak är att de får göra så hemma men på bortaplan skall de förstå att det inte är hemmareglerna som gäller. Eller rättare sagt om föräldrarna inte har fått ungarna att förstå det så får de lämna sina barn hemma.

Dem här ungarna var 4 och 8.
8 åringen var värst och han bör ju ändå haft lite koll tycker jag.

Föräldrarna skyllde på att dem hade tråkigt hemma för att dem bodde i lägenhet och bara hade grus utanför. Så ungarna hade inget och göra. Eh jaha? Ge dem en boll eller nåt. Ungar har fantasi för 17

ja en 8-åring borde man kunna ställa lite högre krav på.

MEN det kan vara extremt tråkigt för barnen att hamna i ett hem där det inte finns ett smack för dem att göra. Allt är anpassat för personer i helt andra åldrar.

Oartiga barn och barn som ej lyssnar är ouppfostrade!

Om man har ett barn som tackar mm och som lyssnar när man säger till det eller ber om något,då brukar man inte ha så stora problem med det barnet! Om man fixar sånt hemma,så kan dom det när man går bort!
Man kan ta med det bort utan att behöva vara rädd för att det ser ut som en tromb gått genon huset..
Och tackar dessutom barnet för fika,då blir det oftast "ooh,så artig",alltså ett pluspoäng!

Visst kan jag förstå om barnet kommer hem till någon,och detta hemmet inte är "barnanpassat",men då kan jag som förälder se till att ha något med mig,en film,en ny tidning eller bok!
För jag kan ju inte kräva av den som jag ska besöka,ska barnanpassa huset!

Svårt det där med vad man kan säga eller inte säga. De flesta verkar tycka att man som värd/värdinna ska tolerera ungefär vad som helst. Jag räknar ofta med att föräldrarna ska hålla reda på sina barn eftersom jag alltid sett till att vår dotter respekterat andra och andras tillhörigheter. Men det verkar numera vara omodernt. Ungarna får röja lite hur som helst och ibland går saker sönder. Jag blir ledsen då men det ska man ju helst inte visa om man är artig. Föredrar numera att folk kommer utan sina barn. Har väl blivit alltför gammal, antar jag.

Ditt besök är rena söndagsskolan mot vad jag har haft på besök..
Och jag drar mig inte för att säga till dessa barn när dom är hos mig!
För i mitt hem bestämmer jag om hur man uppför sig!
Och nu vet dom reglerna..
Men jag skulle inte kunna säga till dom om jag var på besök i deras hem,såvida dom inte höll på att ha ihjäl någon!

Så vore jag dig,då skulle jag säga till barnen,för med allra största sannolikhet så kommer barnen att lyssna på dig!
Och gör dom inte det,så be föräldrarna komma utan barn!

Ett av mina barn blev kallad för ouppfostrad skitunge av en kärringjävel (ursäkta, men det var hon, feg och en riktig idiot, inte bara pga den kommentaren).

Vi var på ett evenemang med mycket publik. Inga bänkar utan sittplatser/ståplatser på gräs. Denna familj (med andra) vräker ut sig närmast planen och tar upp plats där 10 barn kunnat se ordentligt. Mina barn ser alltså ingenting och självklart är det TRÅKIGT och de är kluriga nog att roa sig med annat. Dock har de olika sätt att roa sig på.

Den minsta försökte flera gånger få se bättre och tydligen var dessa försök något som gjorde barnet till en ouppfostrad skitunge... Undrar just vem som var ouppfostrad!

Det hade jag aldrig gjort! Utan minsta tvekan hade jag stängt in ungarna i stället.

Och JA, det är klart att du kan säga att dom ska komma utan ungar nästa gång. Men du får nog räkna med att dom inte kommer alls då.

Jo eg så.
Men att få dem att vara stilla två sek var inte lätt.

Mjo men om dem nu måste ta med dem så får dem hålla sig UTE

Ditt besök är rena söndagsskolan mot vad jag har haft på besök..
Och jag drar mig inte för att säga till dessa barn när dom är hos mig!
För i mitt hem bestämmer jag om hur man uppför sig!
Och nu vet dom reglerna..
Men jag skulle inte kunna säga till dom om jag var på besök i deras hem,såvida dom inte höll på att ha ihjäl någon!

Så vore jag dig,då skulle jag säga till barnen,för med allra största sannolikhet så kommer barnen att lyssna på dig!
Och gör dom inte det,så be föräldrarna komma utan barn!

Det gjorde jag. Utan något som helst resultat :crazy:

Det gjorde jag. Utan något som helst resultat :crazy:

Ja,då är barnen rejält ouppfostrade,för dom brukar oftast vara så kloka att dom lyssnar ganska snabbt på någon annan!
För mamma och pappa bara tjatar,och det hör dom hela dagarna..

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Småbarn Det finns ett barn i grannskapet som slår hundar. Han kan väl vara en sisådär 1 år eller så - svårt att säga, jag kan inte...
2
Svar
20
· Visningar
3 356
Senast: Badger
·
Övr. Barn Nytt nick osv. Ja ni fattar... Jag behöver hjälp med att reda i dessa tankar med andra. Jag är bonusförälder åt två härliga ungar, den...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 204
Senast: Nicknytt
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 215
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV