Sv: Otröstliga bebisar?
Så upplever inte jag det. Tuvas pappa har alltid tagit hand om henne mycket, och nu har han varit pappaledig i mer än två månader medan jag jobbat, Tuva är supermammig för tillfället! Hon är inte ledsen när hon är med pappa och jag inte är hemma, men när jag lämnar henne ifrån mig blir hon ledsen, och då är jag den av oss som träffar henne minst.
Sen det här med mammighet tror jag beror helt enkelt på hur mycket de varit med pappan. Vår bebis var mycket med sin pappa från dag ett, och vi var hemma allihop första månaden. Då var bebisen lika nöjd och trygg med båda föräldrarna. Sen några veckor jobbar min man och jag är hemma, och nu har bebisen blivit lite mer mammig, och har lättare att lugna sig och känna sig trygg med mig. Så jag tror det helt enkelt är så att bebisen känner sig trygg med de människor den känner igen bäst.
Så upplever inte jag det. Tuvas pappa har alltid tagit hand om henne mycket, och nu har han varit pappaledig i mer än två månader medan jag jobbat, Tuva är supermammig för tillfället! Hon är inte ledsen när hon är med pappa och jag inte är hemma, men när jag lämnar henne ifrån mig blir hon ledsen, och då är jag den av oss som träffar henne minst.