Lena Furberg
Trådstartare
Sv: Otroligt hur lite "folk" kan om Hundspråk!!!
Kan man bara säga som i klippet - Aaoooowww!!!
Kan man bara säga som i klippet - Aaoooowww!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min hund morrpratar väldigt mycket då hon hälsar på folk, och samtidigt drar hon bak mungipor och öron, viftar på hela rumpan och böjer ned huvudet. Hon vill verkligen visa att hon är supersnäll och inte mycket värd.
Åh, retriever-hälsning![]()
Enligt den tron om hundspråk måste alla hundar med hängande öron alltid vara glada eller?De har ju inte samma tydliga "öronspråk" som en med stående öron, även om det finns där när man kikar ordentligt. Jag får tacka min gamla griniga gubbe att han lärde mig mycket om hundspråk. En hund kan ju tex vara flyförbannad utan att morra - vilket han ofta demonstrerade med minimala tecken innan han gjorde "varningsutfall"...
Sen det där med svarta hundar tror jag oxå att jag stött på då jag numer har en svart långhårig hund som för den riktigt ovana säkert kan se ut som tex ung/liten schäfer (=extra farlig med folks ev fördomar om den rasen...) Det i kombination med totalt översocial hund(läs; hoppar stretar och låter av glädje att ev få hälsa) gör att många går lite omvägar. Känns lite halvtråkigt att när man hade en sur hund ville alla hälsa, men nu när man har en dumsnäll och glad hund så vågar folk inte hälsa istället![]()
Vissa lyssnade inte alls. Andra svarade med det klassiska "Men min hund är så snäll!"Och folk som senan släppte fram sina hundar för att de "skulle få hälsa lite"...
Bästa minspelet (tydligaste) har en ljus hund med upprättstående öron och svart kring läpparna. Den kan andra hundar läsa av lättast.
´Då ska man svara: "Kanske det men det är inte min!"