T
Tjalfe
Jag har ett jobbigt problem. Jag är ju väldigt feg av mej. Skulle aldrig ge mej upp på en häst som bockar och liknande. Men ett utav dom största problemen är att jag är rädd för att rida på stora hästar. Alla hästar över 150 är jätte läskiga enligt mej! Hur snälla dom än är. Det är dags för mej att byta häst eftersom min fjording till slut blev för "svår" för mej. Egentligen skulle jag vilja ha en häst och ingen ponny men jag tycker dom är jätte läskiga En travare skulle t.ex passa mej bra. Dom är billiga i inköp och eftersom jag bara är intresserad av skogsridning och inte tävling så duger en sån alldeles utmärkt för mej. Men så var det ju det där med höjden. Jag blir helt skakis av att sätta mej på en häst, är livrädd för att jag ska trilla av och slå ihjäl mej och får svindel. Så känns det inte när jag rider på min fjording på 143,5cm, även fast jag kan tycka att han är stor också ibland när jag inte ridit på länge.
Skulle aldrig tänka tanken att sätta mej på en häst på 160. Och jag kan inte förstå hur någon vågar sej upp på nån som är 170+
Är det någon mer som har det här problemet? Finns det något man kan göra åt det?
Alla tjatar på mej att jag ska köpa häst och inte ponny(och jag håller ju med dom), men jag vet inte om jag vågar det
Skulle aldrig tänka tanken att sätta mej på en häst på 160. Och jag kan inte förstå hur någon vågar sej upp på nån som är 170+
Är det någon mer som har det här problemet? Finns det något man kan göra åt det?
Alla tjatar på mej att jag ska köpa häst och inte ponny(och jag håller ju med dom), men jag vet inte om jag vågar det