Otack är världens lön

Sv: Otack är världens lön

Från en svensk mobil till en svensk var detta. Jag hamnade hos en mycket förbryllad tyska när jag använde det inprogrammerade numret till kollegan - trodde först det var hans fru och att jag råkat trycka på hans hemtelnr.
Men nog på trådkapningen.
Det blir ju så. I Tyskland kopplas du upp mot en tysk operatör och telefonen räknas som tysk o.s.v. o.s.v.

Men i Snuffsans fall är det knappast relevant. Kompisens far befann sig i Sverige och hade, om han velat, kunnat ringa Snuffsans svenska mobil, vilket görs på vanligt sätt.

Om inte pappan var förvirrad och trodde att han var tvungen att slå utlandsnummer till Danmark.

Allmänt: Oavsett så låter det som en ganska trist förälder. Hade han inte velat att dottern kom hem så sent så hade han helt enkelt fått sätta en tid när de senast skulle vara hemma. Så enkelt är det, tycker jag.

Vi kan nog glömma allt om att han inte klarade att ringa våra mobioler. Han är ute och reser en hel del och har säkert koll på mobilerna. Dessutom har vi här nere en del problem med att våra mobiler kopplar upp sig på danska nätet då och då även när vi är hemma, och vi ringer som vanligt ändå (men dyrare:mad:), så vi är tyvärr vana.

Vad är det för elak generallisering? Min dotter bryr sig absolut om vad jag säger.

Oj ursäkta att jag skojade om barn i allmänhet... Men du skrev ju själv att de inte verkade bry sig över erat bråk.

Du verkar förstora upp minsta detalj till något enormt problem kanske skulle du ta och fundera över att inte alltid ta åt dig så enormt mycket. Hur du kan få mitt inlägg till att vara elakt har jag faktiskt svårt att förstå.

Later som min pappa... Jag fick ocksa ordentliga utskällningar ett par ganger när jag var i den aldern för att jag kom hem sent, ena gangen hade jag varit hos grannarna (min gamla dagmamma), andra gangen hos min syster som sen skjutsade hem mig. Bada gangerna hade jag ingen tid att passa, och han visste var jag var och kunde ha ringt och sagt att jag skulle komma hem. Istället fick jag jordens utskällning när jag kom innanför dörren.

Som jag har förstatt det berodde det pa att han kände sig orolig för att jag inte kom hem, och att han tyckte det skulle känts pinsamt och ringa och fraga efter mig. Alltsa borde jag ha förstatt bätttre och kommit hem av mig själv tidigare.

En del föräldrar funkar inte sa bra när de blir oroliga.

Jamen vad bra! mina barn lyssnar inte alltid på vad jag säger till andra föräldrar men iofs så har jag aldrig råkat utför några klagomål från någon annan förälder. Men annars verkar de faktiskt inte bryr sig om vad jag säger till deras kompisas föräldrar.

Tyckte inte du gjorde något fel.

Du förvarnade om att det skulle bli sent och ville han då ha hem dottern innan en viss tid så skulle han ha sagt det. Eller ringt när han tyckte att ni började dra ut på tiden och bli för sent.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 917
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
601
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25