Oskodda, knäskodda eller helskodda?

Sv: Oskodda, knäskodda eller helskodda?

Förut hade jag en syntetsadel med mockaklädd sits, på den tiden ville jag INTE sitta fast, inte i någon sadel alls och hade därför alltid alltid oskodda ridbyxor.

Sen köpte jag en lädersadel och tyckte plötsligt det var förskräckligt halt..dessutm liten nätt häst som kan det där med vända på femöringar och så vidare..så nu VILL Jag sitta fast, helst limmad, så jag har fått köpa på mej (bra) helskodda ridbyxor. Vissa skoningar är faktiskt hala ändå och de ligger på sin hylla använda en eller ett par gånger... kräset ska de vara! :angel:

Helskodda så klart, inget protest!

För bästa fäste i sadeln, tycker jag i alla fall.

Helskodda!

Av ekonomiska skäl, då jag sliter ut dem väldigt snabbt mellan låren annars...

Ridmässigt spelar det inte så stor roll, jag har ett par tygknäskodda "islandsbrallor" på lager som funkar bra att rida i de också. :)

Helskodda! Har alltid föredragit det, av någon anledning. Ibland är det rätt skönt att rida i oskodda på somrarna, dock ..

KL

Helst oskodda eller knäskodda. Men jag tycker att det är så himla svårt att hitta ridbyxor som passar och är bekväma. Är det tillräckligt varmt rider jag i mina distansridbyxor.

Drömbyxorna vore att hitta ett par med knäskoning (eller oskodda), som har medelhög eller låg midja, med muddar i benslut, INGA fickor bak och tillräckligt långa ben så att byxorna inte slutar 1 dm över fotknölarna. Fanns ett par sådana skulle jag slå till dirket! :) Gärna i snygg färg också!

Beredd att hålla med! Jag hade ett par sådana på nittito-talet:-) supersköna.
Red förut alltid i ridbyxor och långa chaps. Nu har jag tre stycken helskodda, som jag trivs sådär i. Snart kommer mina nya chaps. Ska bli spännande att se hur jag trivs i dem. Det blir långchaps och oskodda ridbyxor i kombo. Jag står inte ut med hög midja. Jag gillar nog inte för mycket fäste när jag rider ut.

Alltid helskodda, tycker att jag bara halkar omkring i sadeln i oskodda/knäskodda.

Jag tycker det är så svårt att hitta ridbyxor som sitter bra/är lagom i storlek så när jag hittar sådana så köper jag oavsett skoning.

Men får jag välja så säger jag helskodda. Mina favoritridbyxor är helskodda, övriga är knäskodda.

Liknande trådar

Utrustning Vi behöver en tråd här också! Vad hoppas ni fynda? Jag ska till SIHS och hoppas göra något fynd på mässa även om jag egentligen inte... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 550
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
262
Senast: Fiorano
·
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
542
Senast: Shixle
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
550
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka