Oskodd bak?

Sv: Oskodd bak?

Min ponny: inte alls
Stor hästen: block halt

Det är jätte individuellt, bara att prova. Är hästen öm är det bara att slå på skorna igen.

antingen så blir de det inte, eller så blir de det. ;)en del blir så ömfotade att de inte vill gå, andra mindre.
Men hur som så ska du ju sko då givetvis, även om det bara är lite.

Jag vill alltid ha mina hästar skodda runt om eller barfota runt om. Även om de inte är uppenbart ömma när de bara är skodda fram kan ju minsta lilla ömhet göra att de avlastar lite bak och skjuter vikten mot fram, vilket ju är precis tvärt emot vad man vill att en ridhäst ska göra. Bättre om de trampar på obehindrat utan att bli rädda för att trampa på nåt hårt bak.

min unghäst gick oskodd bak tom förra sommaren och hon var inte märkvärt ömfotad sen när bakskorna åkte på blev det en hel annan häst :love:

Liknande trådar

Mat Jag är i någon bak-period och är lite sugen på eventuella nya recept. Vad bakar ni helst?
2
Svar
23
· Visningar
959
Hästvård Bombas just nu av reklam för detta nya (dyra) tillskott. Ni är så många här som kan läsa innehållsförteckningen bättre än mig och jag...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
16 251
Hästvård Hej, Min häst har lite sådär hovkvalite just nu och jag är lite rädd att jag kommer behöva sömma om några sömmar innan nästa skoning...
Svar
2
· Visningar
399
Senast: Tsaren
·
Utrustning Har en häst där sadegjorden hamnar långt bak även när sadeln ligger på plats. Har ni förslag på gjordar som hamnar längre fram fast...
Svar
4
· Visningar
458
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka