Oseriösa spekulanter

Sv: Oseriösa spekulanter

Hm jag har köpt ett flertal hästar genom att använda mail till största delen och visst har det blivit en del skickandes med kort och filmer etc...likadant när jag själv har sålt men det får man räkna med.

Nötter finns det alltid...men sen kan det ju vara som så att när folk väl får fler kort kanske det inte var riktigt vad de tänkte sej ändå...men då tycker jag ändå man ska ha hyfs och svara och tala om det.

Vad sägs om alla som vill ha foderhäst i 1-2 månader bara för att de inte har varit ute i tid och ordnat en beteskompis :smirk:

*KL*
Jag blir oxå trött på folk som inte är seriöst intrresserade.
Själv hade jag ute annons på 2 shettisar som jag tänkte sälja, unghästar 3år båda två. skrev i annonsen att de var sadel o tränsvana samt pris/st. Dessutom skrev jag att mailsvar besvaras inte.
Blev totalt nerbombad med mail av folk som ville veta hur dom var o rida o köra o de kunde tänka sig att ta båda om de fick dom för priset av en.
Dessutom blev jag väldigt förvånad över hur många som ville ha dom till ridskoleverksamhet.
Shettisen är ju en långsamt växande häst o ska inte ridas in för tidigt, hur kan då folk (ridskolor) tro att man säljer 3åringar till ridskoleverksamhet.

Du behöver bara inte svara på mail som du tycker är ointressanta.
När jag sätter ut annonser & tycker jag får oseriösa mail raderar jag dem direkt så jag slipper slösa min tid i onödan, vid det här laget har man lärt sig att skilja många oseriösa från de seriösa om man säger så:smirk:

heJ!

Tycker det låter vettigt.

När jag letar häst mailar jag helst, då kan jag i lugn och ro skriva ner eventuella frågor jag har och presentera mej själv och vad jag tänkt med min häst..

Svaret ger mej oftast en bättre bild av hästen än ett telsamtal och jag kan i lugn och ro fundera över om svaren passar mej och vad jag letar efter. Passar det inte mailar jag tillbaka och tackar för infon, passar det ringer jag upp för att se nr jag kan komma och hälsa på hästen..

Om man inte kan maila, brukar jag inte titta så noga på hästen, för jag vet att jag har en telefonsvaghet som gör att jag vill veta et viktiga före jag ringer- så jag vet om det är värt det.

/ Lavinia, vän av mailen

heJ!

Tycker det låter vettigt.

När jag letar häst mailar jag helst, då kan jag i lugn och ro skriva ner eventuella frågor jag har och presentera mej själv och vad jag tänkt med min häst..

Svaret ger mej oftast en bättre bild av hästen än ett telsamtal och jag kan i lugn och ro fundera över om svaren passar mej och vad jag letar efter. Passar det inte mailar jag tillbaka och tackar för infon, passar det ringer jag upp för att se nr jag kan komma och hälsa på hästen..

Om man inte kan maila, brukar jag inte titta så noga på hästen, för jag vet att jag har en telefonsvaghet som gör att jag vill veta et viktiga före jag ringer- så jag vet om det är värt det.

/ Lavinia, vän av mailen

jag gör likadant! Annonser är ju ofta kortfattade och ibland finns inte ens bilder (jag som tycker bilder säger mer än tusen ord!). För att få info så skriver jag gärna en rad om vad jag söker och lite frågor. Ofta tittar man ju på flera hästar och vill "komma ihåg" och ha något skriftligt. Om man vill, som säljare, behöver man inte svara. Då är det inte mer med det. Annars kan man en gång för alla lägga in en mall med text och bilder som man mailar till intreserade, så att de får mer utförlig information.

Knasiga köpare (och ibland knasiga säljare) finns överallt. Man får nog ta det osm det är och vara noga med magkänslan när man köper och säljer häst och se till att alla är överens!

Sen har man ju faktiskt som hästägare full frihet att välja vem man vill sälja sin häst till. Tycker man att en köpare känns oseriös eller bara inte bra, så kan man fritt välja att inte sälja till denne. Bra va! :idea:

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 144
Senast: Tualma
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 777
Senast: Jamtland
·
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 823
Hästmänniskan Tydligen ska man ha allt på pränt i den här branschen - och någon gång ska väl vara den första som man blir lurad?! Har letat häst i vad...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 098
Senast: dreampower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar