Oseriösa köpare

MoQ

Trådstartare
Fler än jag som råkat ut för sadelköpare som uppför sig oseriöst.
Har en som har velat ha massor av bilder och dessutom i stor storlek,vilket nästan har varit omöjligt att skica då vi inte har bredband!
Har hållit på sadeln åt henne några dagar,men plötsligt är det inte intressant!
Har under tiden tackat nej till andra köpare då hon verkade seriös.
Kanske någon som samlar på bilder?!
Från en trött seriös säljare med en fin sadel

Sv: Oseriösa köpare

Jodå! Sälja sadel på nätet är ju nästan hopplöst. Då skall det vara en skruttsadel för en tusenlapp eller nåt som nån köper på vinst eller förlust. Det spelar liksom ingen roll att jag som säljare går med på öppet köp för provning osv. Man kan ha tur och hitta någon lokal köpare som kan komma och titta på sadeln och provrida men det ska ju mycket till...
Fast man kan råka ut för oseriösa säljare också! Jag hittade en sadel jag ville prova men säljaren kunde absolut inte gå med på öppet köp. Vaddå? Skulle man skicka efter en sadel osedd och chansa? Det är ju ganska mycket pengar, men hon menade att då kan jag ju sälja sadeln vidare om den inte skulle passa. Jovisst, tillslut har jag hela sadelkammaren full med sadlar som inte passar och jag måste sälja sen...

MoQ skrev:
Har hållit på sadeln åt henne några dagar,men plötsligt är det inte intressant!
Har under tiden tackat nej till andra köpare då hon verkade seriös.
Kanske någon som samlar på bilder?!

Nr 1,du har ju själv satt dig i situationen i och med att du tackat nej till andra,sadeln är inte såld förräns pengarna är betalda.Så gnäll inte över det.

Nr 2,När bilderna väl var framme så ja,sadeln var kanske inte intressant längre.Bara för att man vill ha bild på en vara så betyder väl inte det att man har köpt den eller hur? Och en sadel är ju en rätt viktig och dyr detalj i ens utrustning,eller hur?

Att sälja sadel är inte lätt,det är mkt som ska klaffa,dels så måste den ju passa på hästen,sen ska ju skciket och priset avgöras också.

Näe,Sluta gnäll å lämna in sadeln istället till nån som tar emot för försäljning.

Jag har själv inte drabbats av det, men har en kompis som skulle sälja sin sadel, nån i södra sverige var intresserad av den, och de kommer överens om att sadeln ska skickas på postförskott. När min kompis lämnat in den på posten så ringer köparen och tackar nej till köpet!!! Som tur var hann kompisen "rädda" sadeln från att åka t.o.r med posten, samt att den isåfall skulle blivit liggande på posten i en månad.

Jag sålde två sadlar förra månaden, skickade båda två med bussgods med förskottsbetalning, jag stod för frakten och det var öppet köp en vecka så att de kunde prova sadlarna. Inga som helst problem. En gammal men fin märkeslös lädersadel som jag fick 1500 kr för och en Griffin syntetsadel som jag fick 3000 kr för. Så nu är jag nöjd och 4500 kr rikare!

Jo, men kruxet är att du inte vet i vilket skick du får tillbaka sadeln....Kanske med en extra reva eller så.....

Jag har sålt sadlar via nätet men det har varit äldre sadlar i 2000krklassen och där köparna vetat precis vilken storlek de skulle ha. Så någon retur har aldrig varit på tal.

Men att skicka en dyr, kanske ganska ny, sadel på öppet köp vet jag inte om jag skulle göra.
Det räckte att jag lånade ut en sadel för provning och fick igen den med två skador.....och som de ju iiiinte hade gjort. Nähä, jag visste precis vilka ytterst få skador sadeln hade, och sedan inspekterade jag den innan jag lämnade den ifrån mig.
Men nejdå, de hade inte gjort någonting alls......

Jag har både sålt och köpt sadlar, men aldrig att jag har förväntat mej att om jag köper en sadel för < 3000:- så ska jag per automatik kunna skicka tillbaka den....eller vise versa.....

För som sagt....ofta har den på något mycket märkligt vis fått andra skador än dom som fanns när man skickat dom...allt från repor till trasiga bommar.

Trots att man tagit bilder på dom i alla upptänkliga vinklar vrår...

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 651
Senast: Ajda
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 937
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 955
Gnägg Nu kära vänner har jag råkat ut för ett problem som känns både fånigt och ytligt, nästan pinsamt til och med. Men jag bjuder på det och... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
17 598
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka