Oseriös avel 2023

Jämfört med bc så är de raserna inte lika lättränade enligt de som haft bägge och kan jämföra, de avlas ju inte för arbete på samma sätt, undantaget jakt cocker då.

Nu vet jag inte varför man skulle vilja ha en mindre variant av bc ändå då det som stt be om problem men det är som sagt min teori. Har sett några bc mixar som går riktigt bra i agility på crufts i de mindre storleksklasserna (sheltie/bc, corgi/bc mfl) när man kollat på crufts, så kanske hittat inspiration därifrån?
Men du spär ju liksom ut BCn med en annan ras så det kommer sannolikt inte bli bättre tänker jag. Möjligtvis att du kanske får bort en del epilepsi men frågan är vilka BCs som används till blandrasaveln.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 795
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Läste i oseriös avel tråden och blev nyfiken på detta. Jag har noll koll på hur detta görs inom renraser så jag tänkte att jag kunde... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 665
Senast: Lena_B
·
R
Övr. Hund Idag när jag jobbade så skulle jag gå in på en innergård. Det är ett dagis där och när jag kom in i "passagen" in till innergården blev...
Svar
10
· Visningar
1 767
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka