Oseriös avel 2023

Jag vet inte vad det är som gör att allt engelskt måste vara så tungt hela tiden? Kolla på dessa, kolla på bulldog. Jag menar kolla på traditional english breakfast.. det är fett och flottigt med huvudsakligen bruna toner.. Varför måste inspirationen till allt "pure british" typ vara en fläskkorv? 😅

Jag får för mig att folk vill inte röra på sig men de ska ha hund o då ska hunden också knappt orka röra på sig.

Fast UK har ju också Jack russels och Border collies till exempel. :D

+ @Exile

Edit: ... och särskilt den Arbetande labradoren är ju ursprungligen brittisk, därför är det här extra sorgligt.

Ja det var människor generellt menade jag som inte vill röra sig. Kanske skulle skrivit det.
Menade inte att alla i UK är så.

Ja det var människor generellt menade jag som inte vill röra sig. Kanske skulle skrivit det.
Menade inte att alla i UK är så.
Ah, ja det kanske du har rätt i! Jag upplever dock att folk som inte vill aktivera hunden är rätt blassé över vilken ras de väljer. De går efter utseende mer än den aktive hundägaren gör.
Sorglig utveckling med de här labbarna oavsett. :(

Ah, ja det kanske du har rätt i! Jag upplever dock att folk som inte vill aktivera hunden är rätt blassé över vilken ras de väljer. De går efter utseende mer än den aktive hundägaren gör.
Sorglig utveckling med de här labbarna oavsett. :(

Jag upplever att endel just går på de fläskiga hundarna eller de med plattnos just för de inte "behöver" röra på sig som det står i annonser t.ex.

Jag vet inte vad det är som gör att allt engelskt måste vara så tungt hela tiden? Kolla på dessa, kolla på bulldog. Jag menar kolla på traditional english breakfast.. det är fett och flottigt med huvudsakligen bruna toner.. Varför måste inspirationen till allt "pure british" typ vara en fläskkorv? 😅
Känns som en typisk amerikansk tolkning av brittiska ting. Tweed, mörkt trä, Winston Churchill ... tjocka labradorer.

Bläddrade lite i en omplaceringsgrupp och tappade räkningen på hur många stora blandraser som behövde komma ut på landet 🙈
var även en som inte bara skulle till landet utan det skulle vara en gård! 😂( random blandras så ingen gårdshundsras)

Ja, men folk skaffar dem gärna i tron att de inte behöver riktiga promenader etc.
Ja precis.
Jag var hundvakt åt en chihuahua en längre period och hon var ju störtskön och följde med på många milslånga promenader och flög fram som en liten fjäder :)
Tycker absolut inte att det är en tråkig stillsam ras och hade gärna haft en om det inte varit för att dom är så små.
Vi har mycket rovfåglar och räv här där jag bor så jag skulle ständigt gå och oroa mig både för att lämna en chihuahua ute i trädgården ensam och att gå på fälten och i skogen med den lös.

Ja alltid.
Det är knappt någon idé att nämna dom längre för det är så vanligt🙈
Sen blir dom sittande på hundstallet i åratal också. Där kan jag också tycka varför inte ta bort dom och göra plats åt hundar som faktiskt har en vettigare chans att hitta hem.
Vilket hundstall? Det i Stockholm har en ettårsgräns, tror jag.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 784
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Läste i oseriös avel tråden och blev nyfiken på detta. Jag har noll koll på hur detta görs inom renraser så jag tänkte att jag kunde... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 655
Senast: Lena_B
·
R
Övr. Hund Idag när jag jobbade så skulle jag gå in på en innergård. Det är ett dagis där och när jag kom in i "passagen" in till innergården blev...
Svar
10
· Visningar
1 762
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka