Tänkte mer på jaktlaget än Blocket.Äh, i Blocket-universum är det inte så himla noga!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänkte mer på jaktlaget än Blocket.Äh, i Blocket-universum är det inte så himla noga!
Där kan man föreställa sig att det har större relevans!Tänkte mer på jaktlaget än Blocket.
AbsolutMin dvärgschnauzer är också en jakthund då va? Hon jagar både kantareller och klövar i skogen.
13 st starkt jobbat. Men dom har ju glömt pudelNu hittade jag den! Den är nog jäkligt svårslagen
Golden/hovawart/BC/berner sennen/setter/bouvier/labbe/svart älghund/buhund/dobermann/riesen/collie/schäfer/rottis
14 Detta var innan pudelhysterin. De har prickat både BC, rottis och schäfer som var bland de populäraste då.13 st starkt jobbat. Men dom har ju glömt pudel
Jag som räknade flera gånger Måste gått som smör i solsken då. 3 poppisraser i ett och samma paket. Och alla goda ting är ju 314 Detta var innan pudelhysterin. De har prickat både BC, rottis och schäfer som var bland de populäraste då.
I samma tråd fanns även ”pitbull”/whippet/BC
Liknande har jag sett flera gånger. Verkar som att vissa har någon idé om att man får supersnabba agilityhundar om man korsar BC med vinthund. (att det sedan är BC som ligger i topp konstant, utan inblandning av andra raser, det är ju inget att bry sig om) Vissa verkar även vilja ha en "snällare" och nättare byggd bullhund och korsar då sådana med whippet.I samma tråd fanns även ”pitbull”/whippet/BC
Men alla vet ju att nedärvning fungerar på det viset att man bara får det bästa av alla världar. Desto mer man trycker in desto bättre hund!Nu hittade jag den! Den är nog jäkligt svårslagen
Golden/hovawart/BC/berner sennen/setter/bouvier/labbe/svart älghund/buhund/dobermann/riesen/collie/schäfer/rottis
Kan anställas av ambitiös koala??Absolut
Jag funderar på hur min hunds förmåga att nosa upp eucalyptusdoft ska definieras dock visar det på bra anlag för att bli narkotikahund?
Ja, sport-BC + whippet är en populär korsning i USA. De avlas fram för flyball.Liknande har jag sett flera gånger. Verkar som att vissa har någon idé om att man får supersnabba agilityhundar om man korsar BC med vinthund. (att det sedan är BC som ligger i topp konstant, utan inblandning av andra raser, det är ju inget att bry sig om) Vissa verkar även vilja ha en "snällare" och nättare byggd bullhund och korsar då sådana med whippet.
Jag vet att folk höll på med BC/Jackrussel för small-agility härJa, sport-BC + whippet är en populär korsning i USA. De avlas fram för flyball.
Det där är ju en typisk sådan som jag skulle syna i sömmarna och där man förmodligen hittat några rätt ovanliga hundraser online eller i en bok och slängt in dem i rubriken för att det ska låta exotiskt och coolt.Nu hittade jag den! Den är nog jäkligt svårslagen
Här i UK korsas gärna staffe eller BC med vinthundar för att få mer föriga lurchers, men det brukar inte funka riktigt som tänkt förrän någon generation senare.Liknande har jag sett flera gånger. Verkar som att vissa har någon idé om att man får supersnabba agilityhundar om man korsar BC med vinthund. (att det sedan är BC som ligger i topp konstant, utan inblandning av andra raser, det är ju inget att bry sig om) Vissa verkar även vilja ha en "snällare" och nättare byggd bullhund och korsar då sådana med whippet.
Russlar som är så rediga i agility ändå liksom, vad är det man vill ha där?Jag vet att folk höll på med BC/Jackrussel för small-agility här
Kan det vara färgerna trots allt? Att man vill ha en Jack Russell med en border collies färger? Var tvungen att googla och en del var ju söta, men det verkade variera mycket vad man fick för slags hund av kombon.Russlar som är så rediga i agility ändå liksom, vad är det man vill ha där?
Fast specfikt för agility? Många hundar måste ju bli alldeles för stora för small-kategorin också.Kan det vara färgerna trots allt? Att man vill ha en Jack Russell med en border collies färger? Var tvungen att googla och en del var ju söta, men det verkade variera mycket vad man fick för slags hund av kombon.
En tibetansk lahtzuhavachipoo frisé de tuelar UTAN poo?! Vilka nybörjare Man börjar undra om de faktiskt är seriösa uppfödare?
Bättre avkastning, om inte annat…Ja! Alla vet ju att det alltid blir bättre om en lägger till pudel
Ja det känns som en himla chansning. Att man hoppas den blir liten och nätt som en terrier, men arbetsdriv och vilja som en collie? Nu vet jag inget om Jack Russell och hur de är att träna i agility. Är det kanske att man tycker att en "vanlig" Jack saknar intensitet? Inte är smidig nog eller nått?Fast specfikt för agility? Många hundar måste ju bli alldeles för stora för small-kategorin också.